خادمی گفت: از اولین ساعت روز ۲۸ اسفند، عوارض آزاد راه‌های تهران - قم، تهران - ساوه، کرج - قزوین و قزوین - زنجان به روش الکترونیکی اخذ می شود.

آغاز طرح دریافت الکترونیکی عوارضبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما خیرالله خادمی اظهار کرد: از اولین ساعت روز ۲۸ اسفند، ایستگاه‌های دریافت عوارض در چهار آزاد راه اصلی منتهی به پایتخت یعنی آزاد راه‌های تهران - قم، تهران - ساوه، کرج - قزوین و قزوین - زنجان غیر فعال شده و روش الکترونیکی جایگزین آن می‌شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور افزود: در روش سنتی، بخصوص در محور‌ها و ساعات پرترافیک، مردم ساعت‌ها در ترافیک متوقف می‌ماندند که هم وقت و هم هزینه بالایی به آن‌ها تحمیل می‌شد و خطر بروز تصادف هم در این مسیر‌ها وجود داشت.

وی افزود: در روش الکترونیکی دریافت عوارض بزرگراهی، پلاک خودرو‌ها هنگام عبور از گیت‌های مجهز به دوربین به سامانه‌ای که با کنسرسیومی از بخش خصوصی برای الکترونیکی شدن دریافت عوارض آزادراهی تشکیل شده منتقل می‌شود و سرنشینان خودرو‌ها می‌توانند با انتخاب روش‌های مختلف، عوارض خود را بدون توقف پرداخت کنند.


بیشتر بخوانید: پرداخت عوارض آزادراه‌ها به‌زودی الکترونیکی می‌شود


خادمی اتصال پلاک خودرو به سیمکارت تلفن همراه یا حساب بانکی، پرداخت با اپلیکیشن‌های موبایلی بانک‌های مختلف، و پرداخت از طریق کیف پول الکترونیکی را از روش‌های پرداخت این عوارض دانست و گفت: همچنین مردم می‌توانند عوارض آزاد راهی خود را در توقفگاه‌های بین راهی یا خودپرداز‌های شهر‌های مبدا و مقصد پرداخت کنند.

در این روش حتی اگر مالک خودرو اقدام به پرداخت عوارض در زمان مقرر نکند پلیس راهنمایی و رانندگی با ارسال پیامک اخطار او را ملزم به پرداخت می‌کند و در صورت نپرداختن این عوارض، خودرو مبلغ ۳۰ هزار تومان جریمه خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت: در حال حاضر ۲۸ آزاد راه در حال بهره برداری در کشور وجود دارد که قرار است بزودی این سامانه در همه آن‌ها توسعه یابد و تا پایان تیر، با استقرار این سامانه در همه آزادراهها، عوارضی‌های سنتی جمع آوری خواهد شد و بعد از این تاریخ، مسافران هیچ توقفی برای پرداخت عوارض نخواهند داشت.

انتهای پیام/

آغاز پرداخت عوارض آزادراههای منتهی به پایتخت بدون توقف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۱۸ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
من از نداری امدم توی صباشهر خونه گرفتم حالا بخاطر رفتن سر کار باید عوارضی بدم وگرنه جریمه میشوم اصلا به فکر قشر ضعیف جامعه نیستند
United States of America
سیدمحمد فراهانی
۲۳:۴۹ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
من بدبخت از سر نداری مهرشهر خونه اجاره کردم کارم نزدیک تهرانه هیچی از حقوقم هم نمیمونه حالا بخاطر 5-6 کیلومتر که از کرج رد میشم باید هر بار بیام عوارض بدم وگرنه تهدید به جریمه میکنین.به قرآن قسم راضی نیستم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۶ ۲۴ فروردين ۱۳۹۸
فقط با اعصاب مردم بازی می کنن
یه دونه عوارضی تهران ساوه رد شدیم سه ساعت دارم وقت میزارم
نه در سایت می شه پرداخت کرد نه اپلیکیشن ش نصب می شه
مهلت پرداختم داره تموم میشه
Iran (Islamic Republic of)
مازیار
۲۰:۲۹ ۱۶ فروردين ۱۳۹۸
خیلی از مردم گوشی هوشمند ندارن و یا حتی سواد این کارو ندارن.مخصوصا در مناطق دور افتاده و کم برخوردار.قرار نیست هر طرحی در کشورهای پیشرفته اجرا شد در ایران هم بشه.اول باید زیرساخت فنی و اجتماعی داشته باشه . با زور هم نمیشه چون آخرش ویرانی و خسارت به بار میاره.مهمترین چیز در صنعت حمل و نقل ما کیفیت خودروها و جاده ها است بعد از اون شیوه دریافت عوارض .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۱۶ فروردين ۱۳۹۸
خیلی از مردم 28 اسفند دسترسی به اخبار نداشتند.
Iran (Islamic Republic of)
محسن ابوالحسنی
۰۰:۱۷ ۱۲ فروردين ۱۳۹۸
با سلام تکلیف امثال مثل من که از قبل برچسب پرداخت الکترونیکی عوارض رو از طریق بانک مسکن خریداری کردیم چی میشه در اینجا توضیحی داده نشده که این برچسب ها فعال هستند یا نه . لطفا"پیگیری کنید و به مردم اطلاع رسانی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۴ ۲۹ فروردين ۱۳۹۸
بله واقعا این قضیه نیاز به پیگیری داره. الان مدتی است در اتوبان تهران قم و برعکس، کسر مبلغ از برچسب ها غیرفعال شده است. یعنی عملا کارایی این برچسبها در اتوبان مذکور از بین رفته و هزاران نفر مثل من هستند که این برچسبها را خریده اند و شارژ کرده اند ولی الان بدون استفاده مانده است.
Netherlands
رضا
۰۰:۱۶ ۰۹ فروردين ۱۳۹۸
نقض آشکار حقوق صاحبین آزادراه ها و توهین به سرمایه گذار
دقیقا مثل این میمونه که شما یک فروشگاه داشته باشی و شخص دیگری بیاد و شمارو مجبور کنه که حساب و کتاب فروشگاه و اختیار سرمایه شمارو به دست بگیره و شما به هیچ عنوان حق اعتراض هم نداشته باشی.
اون زمانی که سرمایه گذار پول هزینه میکرد و با مشکلات گوناگون جاده میساخت دولت کجای ماجرا بود که الان به فکر کسب درآمد افتاده ؟
آخرین اخبار