به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، محمد شاهمیری که برخی او را با نام فرهاد می‌شناسند، داور بین المللی والیبال ایران و متولد سال ۱۳۴۴ در شهریار تهران است. او در سال ۱۹۹۹ به لیست داوران بین المللی والیبال پیوسته است و جام جهانی ۲۰۰۳ اولین قضاوت بین المللی را انجام داد.

او همچنین در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۰۶ ژاپن و المپیک ۲۰۰۸ لندن قضاوت کرده است و در سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ از سمت فدراسیون بین المللی والیبال جایزه بزرگ جهان را به عنوان داور اول در کارنامه قضاوت‌های خود دارد. شاهمیری در جام حهانی ۲۰۱۵ سه دیدار مهم از جمله دیدار دوم برزیل - ایتالیا را سوت زده است و در المپیک ۲۰۱۶ به عنوان نماینده داوری ایران هشت. دیدار را قضاوت کرده است

گپ و گفت: نوروزی با این داور پر افتخار والیبال کشورمان داشته ایم که در ادامه می‌خوانید.

در سال جدید از کسی حلالیت می‌طلبید؟

همیشه سعی کردم درست زندگی کنم تا حسرت رفتار گذشته ام را نخورم. فکر نکنم به کسی بدی کرده باشم، اما اگر اشتباهی در داوری از من سر زده است از بازیکنان و مربیان حلالیت می‌طلبم. من همیشه سعی کردم حق تیمی در مسابقات والیبال پایمال نشود، اما اشتباه قسمتی جدایی ناپذیر از بازی است.

عملکرد رسانه‌ها را در سال ۹۸ چه طور دیدید؟

رسانه‌ها خیلی خوب هستند، الان همه مردم خبرنگار و عکاس (با خنده) شدند، آن زمان که من تازه داوری را شروع کرده بودم فقط چند تا روزنامه در ایران بودند که به غیر از صدا و سیما اخبار والیبال را پوشش می‌دادند. امروزه با وجود فضای مجازی اکثر مردم کار خبر می‌کنند (با خنده

ایام نوروز تا به حال جریمه راهنمایی و رانندگی هم شدید؟

بله یکبار به خاطر گرفتن سبقت گرفتن جریمه شدم. داشتیم به شمال می‌رفتیم، اما در کل همیشه آرام رانندگی می‌کنم.

عملکرد دولت در سال ۹۷ چه طور بود؟

دقت زیادی روی این مسئله تا به حال نداشتم، اما چندان قدرتمند هم در سالی که گذشت ظاهر نشد، چندان مقصر اصلی نبود، چون مشکلات از بیرون به داخل کشور تحمیل می‌شدند. من هم از رای دهندگان دولت فعلی.

عملکرد کی روش در فوتبال ما چگونه بود؟

کارلوس کی روش هم سلطان بود و هم بی نظیر مثل ولاسکو در والیبال ایران بود من به شدت طرفدارش هستم.

برنامه خاصی برای ایام نوروز دارید؟

من و همسرم خانه می‌مانیم و پسر هایم می‌روند مسافرت. مسافرت عید را دوست ندارم همه جا شلوغ است و از نانوایی خانه تا مقصد در ترافیک هستیم به جای سفر من هر روز به باشگاه برای سوارکاری می روم.

۹۸ سال خوک است حس شما به این حیوان چیست؟

فکر کنم در سال جدید زیاد خارج می‌رویم، چون خارجی‌ها خوک دوست دارند و آن را می‌خورند با (خنده)

سال آینده برای والیبال ایران چگونه است؟

سال ۹۸ سال مهم والیبال ایران است و ما مسابقات انتخابی المپیک را پیش رو داریم و صعود ایران به المپیک ۲۰۲۰ اهمیت زیادی دارد.

گوشت و آجیل می‌خرید؟

مجبور هستم که بخرم، چون ۲ تا پسر ورزشکار دارم، اما خودم اهل آجیل نیستم و بیشتر میوه می‌خورم. ما صف گوشت نمی‌رویم.

یک خاطره از دوران کودکی خودتان بگویید؟

کودک که بودم خیلی به شنا کردن علاقه داشتم، آن موقع در شهریار زندگی می‌کردیم و محله ما جوی آبی داشت. من و پچه‌های محل آب جوب را می‌بستیم و شنا می‌کردیم بعد مامور شهرداری هر روز می‌آمد و گلگی من را به مادرم می‌کرد.

آرزوی شما برای مردم ایران در سال جدید چیست؟

ما مردمان بسیار خوبی داریم و من امیدوارم سال جدید زندگی مردم عزیز کشورمان بهتر شود و دغدغه مسائل اقتصادی از ذهن مردم ما بیرون برود و شاهد مشکلات اقتصادی در ایران عزیزمان نباشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار