نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: رسانه‌ها باید برای تبیین گام دوم انقلاب تلاش کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری امروز در مراسم تجلیل از اصحاب رسانه به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: همه رسانه‌ها روی گام دوم انقلاب کار کنند و باید کرسی‌های مختلف تشکیل شود و این بیانیه گفتمان غالب جامعه ما شود تا به آن پیشرفت لازم دست پیدا کنیم.

وی بیان کرد: مردم با نگاه دینی و فرهنگی به انقلاب اسلامی نگاه می‌کنند، با بصیرت پای این انقلاب ایستاده‌اند، انقلاب را از خود می‌دانند و خود را انقلابی می‌دانند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر ادامه داد: بسیاری از انقلاب‌های معاصر بعد از مدتی آرمان‌های خود را کنار گذاشتند و یا مرزبندی خود را با جبهه استکبار از دست دادند، اما انقلاب اسلامی با تمام سختی‌ها ایستاد و باقی ماند.

آیت الله صفایی بوشهری بیان کرد: این چهل سال به معنای تثبیت انقلاب اسلامی است و ۴۰ سال دوم چهل سال شکوفایی و رسیدن به تمامی آرمان‌ها و ارزش‌های وجودی این انقلاب است و به همین علت دشمنان در آغاز دهه پنجم انقلاب، فشار‌ها را بیشتر کردند.

وی افزود: دستاورد‌های انقلاب اسلامی قابل شمارش نیست و اگر تهدید‌ها و توطئه‌های دشمنان نبود، حماسه‌ای از پیشرفت شکل می‌گرفت.

 نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: دشمنان می‌خواهند فکر‌ها را مدیریت کنند تا رفتار‌ها مطابق آن اندیشه‌ها باشند. هدف آن‌ها این است که جامعه بر قطاری بنشیند و بر ریلی حرکت کند که ایستگاه آن تسلیم در برابر غرب است.

آیت الله صفایی بوشهری با اشاره به اهمیت رسانه مقاومتی در مقابله با تهاجم رسانه‌ای دشمن، ابراز امیدواری کرد: این روند حرکتی در استان ادامه یابد و بتوانیم خط مقاومت رسانه‌ای و رسانه انقلابی را تقویت کنیم.

ساختارشکنی یکی از چالش فرهنگی استان بوشهر

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر در مراسم تجلیل از اصحاب رسانه به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: ملت بزرگ ایران در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب حرکت بزرگی را خلق کردند که در تاریخ کشور یک امر بی‌نظیر است.

نصرالله شفیعی با تجلیل از صدا و سیما و دیگر رسانه‌های استان بوشهر در انعکاس برنامه‌های چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: اصحاب رسانه از نقاط مختلف استان بوشهر نقش مهمی در انتشار اخبار مربوط به چهلمین سالروز پیروزی انقلاب داشتند.

وی به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی تکلیف همه ما را برای گام دوم و دهه پنجم انقلاب اعلام کردند و رسالت اصحاب رسانه در این زمینه بسیار حساس است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر ساختارشکنی فرهنگی را یکی از چالش‌های اصلی در استان بوشهر دانست و بیان کرد: وظیفه رسانه امر به معروف و نهی از منکر است. در روز‌های اخیر شاهد ساختارشکنی فرهنگی در شهر بوشهر بودیم و این موضوع برای نوروز نیز تهدید محسوب می‌شود.

شفیعی افزود: مخالف هنر نیستیم، ولی هنری که بخواهد ساختار‌ها را بشکند و تهدیدی برای فرهنگ باشد، را نمی‌پذیریم.

وی بیان کرد: وظیفه اصحاب رسانه است که پویش ضد ساختارشکنی فرهنگی را در استان بوشهر راه‌اندازی کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر تاکید کرد: اصحاب رسانه نباید اجازه دهند که فضای معنوی استان با برخی از رفتار‌های ضدفرهنگی مکدر شود و نگاه مهمانان نوروزی به استان ما عوض شود.

شفیعی گفت: با روشنگری و افشاگری و روشن‌کردن ماهیت پشت پرده‌ای که می‌خواهند ماهیت فرهنگی استان ما را زیر سوال ببرند را افشا کنیم.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز بوشهر که ریاست کمیته رسانه و فضای مجازی ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب استان را هم بر عهده داشت، گفت:ستاد ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی از مرداد سال گذشته آغاز به کار کرد که ۴۰ جلسه طرح و برنامه برگزار شد و در این برنامه ریزی‌ها پیش بینی شد صدا و سیمای مرکز بوشهر ۱۰۰ هزار دقیقه برنامه رادیویی، تلویزیونی، خبری و فضای مجازی تهیه کند.

سید حسین ناظر افزود: ۱۰۰ رسانه استانی در قالب روزنامه، نشریات و پایگاه‌های خبری دستاورد‌های ۴۰ سالگی انقلاب را انعکاس دادند و بر همین اساس حوزه فضای مجازی مرکز رتبه اول کشوری را در بین مراکز صدا و سیما از آن خود کرد.

وی ادامه داد:برنامه کارنامه که مربوط به سوابق و کارنامه استانداران و رویش‌های انقلاب در این ۴۰ سال بود نیز رتبه برتر را در کشور از آن خود کرد.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز بوشهر با بیان اینکه مستند‌های بسیاری در حوزه خبر، موسیقی پژوهش و رادیو تهیه و پخش شده است افزود: رسانه ملی در آغاز پنجمین دهه انقلاب اسلامی و بیانیه رهبری در خصوص گام دوم انقلاب اسلامی نیز برنامه‌هایی را در دست اقدام دارد.

در این مراسم از روزنامه نگاران و اصحاب رسانه‌ که در زمینه انعکاس برنامه‌های ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی فعالیت داشتند، قدردانی شد.

انتهای پیام/ک

ساختار شکنی فرهنگی در استان بوشهر در حال شکل گیری است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.