مسئول هماهنگی برف روبی راه‌های آذربایجان شرقی گفت: راه‌های استان با وجود بارش برف از ظهر روز یکشنبه باز بوده و رفت و آمد در آن‌ها به صورت امن در جریان است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،رسول زاده مسئول هماهنگی برف روبی راه‌های آذربایجان شرقی گفت: عوامل راهداری از ظهر دیروز با شروع بارش برف در محور‌های ارتباطی استان مستقر شده و اقدام به برف روبی و نمک پاشی راه‌های ارتباطی کرده اند.

وی اظهار داشت: هم اکنون رفت و امد خودرو‌ها در آزاد راه تبریز - زنجان و محور‌های اصلی و فرعی بدون هیچ مشکلی در جریان است.

مسئول هماهنگی برف روبی راه‌های آذربایجان شرقی با بیان اینکه تاکنون گزارشی مبنی بر بسته شدن راه‌های روستایی در اثر بارش‌های روز گذشته و بامداد امروز به این اداره کل نرسیده است، یادآوری کرد: در پی کولاک برف بارش‌های گذشته در مناطق کوهستانی و برفگیر استان راه ارتباطی حدود ۳۰ روستا همچنان بسته است.

رسول زاده با اشاره به اینکه این روستا‌ها بیشتر در شهرستان‌های مراغه، هشترود، چاراویماق، اهر و سراب قرار دارند، ادامه داد: تلاش ماموران راهداری برای بازگشایی راه این روستا‌ها ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه براساس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان بارش‌ها تا پایان فروردین ادامه خواهد داشت، از رانندگان خواست برای رفت و آمد در راه‌های ارتباطی استان به ویژه مناطق کوهستانی و برفگیر، خودرو‌های خود را به امکانات زمستانی مجهز کنند.

طرح راهداری زمستانی از اول آذر تا پایان اسفند با استفاده از ۳۶۲ دستگاه نمک پاش و برف روب اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و ۱۹۱ دستگاه اجاره‌ای این سازمان در آذربایجان شرقی اجرا می‌شود.

آذربایجان شرقی به وسعت حدود ۴۵ هزار کیلومتر مربع، دارای ۱۴ هزار و ۱۹۶ کیلومتر شبکه راهداری است.

 

انتهای پیام/ش

بارش برف در آذربایجان شرقی

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.