مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی، از افزایش ۱۲درصدی بارش‌ها در سال آبی۹۷ در این استان خبر داد.

افزایش ۱۲درصدی بارش‌ها در آذربایجان شرقیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،مطلبی فر مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی ، در جلسه کارگروه بلایای جوی استان گفت: تا اسفند ماه ۹۷ در استان ۱۹۱ میلی متر بارندگیافزایش ۱۲درصدی بارش‌ها در آذربایجان شرقی داشتیم که افزایش ۱۲ درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد و در بلند مدت نیز افزایش ۴۳ درصدی صورت گرفته که بالاتر از حد نرمال است.


وی ادامه داد: آب ذخیره شده استان زیر نرمال است، اما بررسی‌های انجام گرفته در مورد داده‌های ماهواره‌ای و زمینی نشان دهنده افزایش بارش‌ها در بلند مدت است و از نظر دمایی هم نسبت به نرمال زیاد است و هم اکنون بیشترین میزان ذخیره برف با ارتفاع ۳ متر در سهند گزارش شده است.


مدیرکل هواشناسی استان، میزان بارش‌ها در سه ماه آینده را با افزایش بارش در فروردین و اردیبهشت بالای نرمال پیش بینی کرد و گفت: در هفته اول سال جدید (اوایل نوروز) پیش بینی می‌شود ۶ تا ۱۰ میلیمتر و در هفته دوم هم ۶ تا ۱۵ میلیمتر بارندگی اتفاق بیفتد که امیدواریم رونق خوبی در بخش کشاورزی استان ایجاد شود.


مطلبی فر وظیفه ذاتی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی را ارائه گزارش هواشناسی به مدیریت بحران استان دانست و گفت: سرمایه گذاری نکردن در بحث هوا شناسی باعث بروز خطرات و حوادث فراوانی می‌شود.

 

انتهای پیام/

افزایش ۱۲درصدی بارش‌ها در آذربایجان شرقی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.