مسئول روابط عمومی هواشناسی آذربایجان شرقی، از نفوذ سامانه بارشی از بعد از ظهر و شب سه شنبه به استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، ابراهیمی مسئول روابط عمومی هواشناسی آذربایجان شرقی با اعلام این خبر گفت: نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی شرایط پایدار جوی را تا بعد از ظهر روز سه‌شنبه (٧ اسفند) در استان نشان می‌دهد که با افزایش نسبی دما همراه بوده و با توجه به پایداری جو، افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهر‌های پر جمعیت و صنعتی استان پیش بینی می‌شود که کیفت هوا را در حد ناسالم بویژه برای گروه‌های حساس قرار خواهد داد.

ابراهیمی ادامه داد: اما از بعد ازظهرو شب سه شنبه، نفوذ و فعالیت متناوب سامانه بارشی، موجب ابرناکی، وزش باد (گاهی نسبتا شدید)، بارش باران و برف، مه و کاهش نسبی دما خواهد شد که بارش‌ها بطور متناوب تا روز جمعه (۱۰ اسفند) تداوم خواهد داشت.

وی افزود: بارش‌ها از روز چهارشنبه با کاهش دما همراه بوده که روز جمعه محسوس خواهد بود و با توجه به شدت بارش برف، وزش باد و کاهش دما، کولاک برف، یخبندان، لغزندگی، مه گرفتگی و اختلال در تردد جاده‌ای بویژه گردنه‌های کوهستانی و برفگیر دور از انتظار نخواهد بود.

مسئول روابط عمومی هواشناسی استان تاکید کرد: به هم استانی‌های عزیز توصیه می‌شود جهت جلوگیری از خسارات احتمالی اقدامات لازم بعمل آید.

 

انتهای پیام/ش

بارش برف در آذربایجان شرقی

برچسب ها: هواشناسی ، آّب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.