در راستای آگاه‎سازی تاکسیرانان شهرستان اهواز بر لزوم آشنایی با صنعت گردشگری و اماکن گردشگری استان، کارگاه‎ آموزشی‎ای با این مضمون در اهواز برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلام شجاعی، سرپرست معاونت گردشگری اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان گفت: کارگاه توانمندسازی تاکسیرانان با موضوع گردشگری به مدت ۲ ساعته با همکاری اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان و با هماهنگی با اداره‎کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، سازمان تاکسیرانی شهرداری اهواز و اتحادیه تاکسیرانان این در محل سالن اجتماعات اداره‎کل تعاون و رفاه اجتماعی خوزستان برپا شد.

وی افزود: این‎که کارگاه برگزار شده مختص تاکسیداران سطح شهرستان اهواز بود که فعلا و در فاز اول سعی کردیم تاکسیدارانی که عمدتاً با فرودگاه در ارتباط هستند را گردهم آوریم و در دوره شرکت دهیم؛ ضمن این‎که کار تدریس کارگاه نیز برعهده محسن عاشوری از اساتید دانشگاه در حوزه گردشگری و جهانگردی بود.

شجاعی عنوان کرد: همان‎گونه که از نام این کارگاه برمی‎آید، معرفی ظرفیت‎ها و جاذبه‎های گردشگری به تاکسیرانان و توانمندسازی آنان در حوزه گردشگری هدف کلی این دوره آموزشی بود، اما در دل این دوره نحوه برخورد تاکسیرانان با مسافران و گردشگران نیز آموزش داده شد.

سرپرست معاونت گردشگری اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان ادامه: تاکسیرانان تأثیر بسزایی در هدایت گردشگران به سمت جاذبه‎های گردشگری سطح شهر و معرفی آن‎ها ایفا می‎کنند چراکه هر گردشگری که از فرودگاه وارد شهر می‎شود عمدتاً اولین برخورد آن‎ها با راننده‎های تاکسی و آژانس‎ها است و این تاکسیرانان با هدایت مسافران خود به سمت جاذبه‎های گردشگری سطح شهر نقشی مهم را در معرفی تاریخ و فرهنگ شهر ایفا می‎کنند.

وی تصریح کرد: درصورتی که این تاکسیرانان آشنایی کافی با تاریخ، فرهنگ، جاذبه‎ها و توانمندی‎های استان و شهر داشته باشند و در کنار آن با برخورد مناسب این گردشگران را به سمت مقاصد گردشگری شهرستان هدایت کنند، بسیار تأثیر مثبتی روی رضایت گردشگران خواهند داشت.

شجاعی گفت: تعداد تاکسیرانان اهواز را بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر است که آشنایی این تعداد با صنعت گردشگری و موضوعات مرتبط با آن در نهایت بر جذب گردشگر و درآمدزایی در استان مؤثر خواهد بود.

این مقام مسئول ادامه داد:یکی از برنامه‎های معاونت گردشگری استان در سال ۹۸، استمرار، توسعه و افزایش این‎گونه‎ دوره‎ها در سراسر استان با هماهنگی اصناف است و ‎بنا داریم محور کاری خود در سال ۹۸ را بر مبنای آموزش بنا کنیم و چنانچه در این راستا بتوانیم اعتبارات آموزشی لازم را نیز از سوی سازمان میراث فرهنگی جذب کنیم، برنامه‎های آموزشی بسیاری را برای گروه‎های مختلف جامعه هدف از قبیل: پلیس، نیرو‌های خدماتی تأسیسات گردشگری، نیرو‌های گمرک و تاکسیرانان که بیشترین ارتباط را با گردشگران می‎توانند داشته باشند داریم.

وی در پایان بیان داشت: بخشی از برنامه آموزشی ما نیز عمومی است و به توانمندسازی کل جامعه در موضوع گردشگری برمی‎گردد که تلاش می‎کنیم در این راستا نیز فعالیت‎های مثبتی را در سال جدید انجام دهیم که خوشبختانه بیش از ۸۰ تاکسیدار در کارگاه آموزشی برگزارشده حضور داشتند که به تمام آن‎ها گواهی شرکت در دوره از سوی اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان اعطاء خواهد شد.

انتهای پیام/م

توسعه فعالیت های تاکسیرانی در اهواز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.