رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: از ابتدای آغاز طرح نظارت نوروزی تاکنون در این استان بیشترین میزان تخلف صنوف در زمینه عدم صدور فاکتور، گران‌فروشی و کم‌فروشی بوده است

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، فرزاد سردارزاده گفت: از ابتدای آغاز طرح نظارت نوروزی تاکنون در این استان ۹۱۲ پرونده تخلف صنفی تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

وی با اشاره به انجام  ۱۷ هزار و ۲۹۳ مورد بازرسی از  سطح بازار در مدت یاد شده افزود:  ۴۷ نفر بازرس اداره نظارت و بازرسی سازمان صمت استان بر عرضه اقلام و کالا‌ها در سطح بازار، واحد‌های صنفی، تولیدی و صنعتی نظارت داشته و دارند.

سردارزاده با اشاره به اینکه بیشترین تخلف هم مربوط به گران فروشی، عدم درج قیمت و عدم صدور فاکتور بوده است، یادآور شد: تعداد بازرسی‌های انجام شده منجر به احراز و تشکیل ۹۱۲ پرونده تخلف به ارزش ۱۹ میلیارد و ۸۶۴ میلیون و ۳۷۴ هزار ریال شد.

وی اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون هم ۱۲۲ هزار و ۵۸۵ مورد بازرسی از عرضه محصولات در سطح بازار و واحد‌های تولیدی و صنعتی استان انجام گرفته است.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: حاصل بازرسی‌های انجام شده تشکیل پنج هزار و ۳۶۵ مورد پرونده تخلف بوده است.

سردارزاده ارزش ریالی پرونده‌های تخلف در سطح عرضه را ۸۰ میلیارد و ۳۰۲ میلیون و ۴۷۸ هزار و ۸۷۳ ریال اعلام کرد و گفت: پرونده‌های تخلف برای صدور رای و سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

گفتنی است؛ طرح نظارت بر بازار عید نوروز از اول بهمن ۹۷ آغاز شده و تا ۱۵ فروردین سال ۹۸ ادامه دارد.

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.