مدیرکل استاندارد فارس گفت: در یکسال گذشته ۱۸۸ پروانه کاربردی علامت استاندارد در فارس صادر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مرتضی رهنما مدیرکل استاندارد فارس گفت: امسال واحدهای تولیدی و خدماتی استان فارس بیش از چهار هزار و  ۱۰۰ بار مورد بازرسی و ارزیابی کارشناسان اداره کل استاندارد فارس قرار گرفته و بیش از سه هزار و ۸۰۰ نمونه محصول تولیدی به طور تصادفی از خطوط تولید و انبارهای واحدهای تولیدی نمونه برداری و مطابق استانداردهای مربوطه در آزمایشگاه‌های همکار استاندارد فارس مورد آزمون و تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

وی یادآور شد: در سال جاری ۱۸۸ پروانه کاربردی علامت استاندارد در فارس صادر شده است.

رهنما تصریح کرد: هزار و ۳۶۳ وسیله بازی در استان فارس مورد بازرسی فنی قرار گرفت و بیش از ۲۰۰ وسیله بازی غیر استاندارد توقیف شد.

مدیرکل استاندارد فارس از آموزش تخصصی مدیران کنترل کیفیت به میزان ۲۳ هزار نفر ساعت درسال جاری نیز خبر داد و گفت: تعداد ۲۳ شرکت بازرسی و آزمایشگاه همکار استاندارد و شرکت نمونه برداری بخش خصوصی جدید توسط اداره کل تأیید صلاحیت شد.

رهنما گفت: در این مدت بیش از ۲۲۷۰۰ مرکز عرضه در سطح استان فارس مورد بازرسی قرار گرفت و کالاهایی که بدون علامت استاندارد بوده شناسایی و اقدام قانونی لازم بعمل آمد.

وی افزود: ۲۷ هزار و ۸۰۰ آسانسور در این مدت تائید استاندارد گرفته و ۶۵ مورد مجوز ظرفیت خالی برای واحدهای تولیدی استان صادر شد.

مدیر کل استاندارد فارس از نظارت کارشناسان اداره کل استاندارد فارس بر جایگاه‌های عرضه سوخت مایع در استان خبر داد و افزود: در سال جاری ۱۰ هزار مرتبه نازل‌های سوخت مورد بازرسی و کالیبراسیون قرار گرفته که خوشبختانه نقص عمده‌ای مشاهده شد.

وی همچنین از کالیبره نمودن و آزمون وسایل سنجش مورد استفاده در داد و ستدهای عمومی به تعداد ۸۲۰۰ خبر داد.

رهنما از فعالیت اداره کل استاندارد فارس در گمرکات شیراز و جهرم برای ارائه خدمات سریع‌تر به صادر کنندگان و وارد کنندگان خبر داد و گفت: در سال جاری ۸۴۰ فقره اظهار نامه وارداتی و صادراتی و تعیین ماهیت توسط اداره کل استاندارد فارس صادر شده است.
انتهای پیام/م

برچسب ها: استاندارد ، گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار