مدیر کل استاندارد فارس گفت: کارشناسان این اداره کل، فیلتر‌های هوای خودرو را که استاندارد نبودند در شیراز توقیف و جمع آوری کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز ، مرتضی رهنما مدیرکل استاندارد فارس بیان کرد: فیلتر‌های غیر استاندارد جمع آوری شده، از یک مرکز توزیع در شیراز بود که آذر امسال کشف شدند که تعداد ۱۲۸ عدد فیلتر هوای خودرو با علامت استاندارد (به نام شتاب خودرو و کد نامعتبر- مربوط به پروانه ابطال شده)، ۱۳۶۰ عدد بدون علامت و ۱۵۰ عدد فیلتر روغن خودرو بدون علامت مشاهده و توقیف شد.

وی بیان کرد: فیلتر هوای خودرو مشمول مقررات استاندارد اجباری است که تولید، تمرکز و عرضه این کالا بدون داشتن نشان استاندارد و کد ۱۰ رقمی جرم محسوب شده و با متخلفان و عرضه کنندگان برخورد قانونی می‌شود.

مدیرکل استاندارد فارس از مردم درخواست کرد در هنگام خرید هر گونه کالا به علامت استاندارد و کد ۱۰ رقمی درج شده در زیر آن توجه کنند و برای اصالت علامت استاندارد، کد ۱۰ رقمی زیر علامت استاندارد را به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال کنند تا از صحت این علامت مطمئن شوند.

رهنما تصریح کرد: بیشتر مراکز خدمات اتومبیل هنگام تعویض فیلتر هوا، با سرعت فیلتر‌های هوا را روی خودرو نصب می‌کنند و جلد مقوایی فیلتر را از دسترس مشتریان دور می‌کنند که در این حالت امکان بازبینی کد و علامت استاندارد فیلتر هوا ممکن نمی‌شود.
انتهای پیام/ت

توقیف فیلتر‌های خودرو غیر استاندارد در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار