­دیوان عالی رژیم صهیونیستی نامزدی مایکل بن آری، رهبر حزب راستگرای افراطی "اُتسما یِهودیت" (قدرت یهودی) برای شرکت در انتخابات پارلمانی این رژیم را به دلیل عقاید افراطی باطل اعلام کرد.

نامزدی به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ­دیوان عالی رژیم صهیونیستی روز یکشنبه نامزدی مایکل بن آری، رهبر حزب راستگرای افراطی، موسوم به "اُتسما یِهودیت" (قدرت یهودی) برای شرکت در انتخابات پارلمانی را باطل اعلام کرد.

دادستان کل اسرائیل مایکل بن آری را به تشویق به نژاد پرستی ضد اعراب متهم کرده است.

کمیسیون انتخابات اسرائیل نامزدی بحث برانگیز این سیاستمدار برای شرکت در انتخابات پارلمانی ۹ آوریل را در ششم ماه مارس تصویب کرده بود، اما حزب چپ گرای مرتز (حزب مخالف) از دیوان عالی استفاده کرد تا نامزدی او (میکایل بن آری) را باطل کند.

به علاوه، کمیسیون انتخاباتی، نظر دادستان کل که خواستار رد صلاحیت رهبر حزب راستگرای افراطی قدرت یهودی بود را نادیده گرفته بود.

دادستان کل اسرائیل به ویژه هشدار داده بود، میکایل بن آری افراد را به نفرت علیه اعراب بر اساس قومیت‌ها و ملیت‌ها تحریک می‌کند. این در حالی است که ۱۷.۵ درصد جمعیت اسرائیل را عرب‌های اسرائیلی (فلسطینی) تشکیل می‌دهند.

به گفته همین منبع خبری میکایل بن آری و ایتامار بن گویر از حزب قدرت یهودی خود را در فهرست دو حزب ملی گرای مذهبی معرفی کردند.

لازم به ذکر است بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی این دو حزب را تشویق کرده بوده تا میکایل بن آری و ایتامار بن گویر را در فهرست هایشان (نامزد‌های انتخابات پارلمانی) بپذیرند تا بلوک راست تحکیم شود و بتواند پس از انتخابات، ائتلاف دولتی تشکیل دهد.

در واقع، مسئولان حزب قدرت یهودی از مریدان مئیر کاهان، خاخام راستگرای افراطی اسرائیلی - آمریکایی هستند که پس از انتخابات سال ۱۹۸۴ وارد پارلمان شد؛ اما شرکتش در انتخابات سال ۱۹۸۸ به خاطر نژاد پرستی ممنوع شد.

بنابر اعلام حزب قدرت یهودی این برای اولین بار در تاریخ پارلمان اسرائیل است که یک نامزد شرکت در انتخابات پارلمانی از سوی کمیسیون انتخابات چراغ سبز دریافت می‌کند و در نهایت نامزدیش در این انتخابات ممنوع می‌شود.

مایکل بن آری در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد یک شورای قضایی در تلاش است تا این قوانین را تحمیل کند. نام این کار دموکراسی نیست.

تمار زاند برگ، رهبر حزب چپ گرای مرتز در بیانیه‌ای گفت: «جایگاه افرادی که به برتری نژادی اعتقاد دارند پشت میله‌های زندان هست و نه در پارلمان. دو فهرست حداش تال و رام بلد Raam-Balad مجوز دارند نامزدی خود را در انتخابات اعلام کنند. این در حالی است که کمیسیون انتخابات در ششم مارس صلاحیت حزب Raam-Balad را به جرم حمایت از تروریسم باطل کرده بود.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۲۷ اسفند ۱۳۹۷
مرگ بر اسرائیل
آخرین اخبار