یک مقام بلندپایه نظامی رژیم صهیونیستی اذعان کرد این رژیم در جریان سرکوب شرکت‌کنندگان در راهپیمایی بازگشت، دست‌کم ۱۱ فلسطینی را در نوار غزه به «اشتباه» به شهادت رسانده است.

اعتراف رژیم صهیونیستی به کشتن «اشتباهی» ۱۱ فلسطینی در نوار غزهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الشرق الاوسط، یک مقام بلندپایه رژیم صهیونیستی اذعان کرد این رژیم دست‌کم ۱۱ فلسطینی را در نوار غزه به اشتباه کشته است.

روزنامه الشرق الاوسط در این‌باره نوشت: پس از ماه‌ها انکار، سرانجام یک مقام بلندپایه نظامی اسرائیل اذعان کرد اطلاعات موثقی وجود دارد که نشان می‌دهد ارتش اسرائیل در سرکوب راهپیمایی‌های هفتگی بازگشت فلسطینی‌ها در مرز نوار غزه در دست‌کم یازده حادثه قتل مرتکب اشتباه شده است و تحقیقات درباره وجود ابهامات در هفت مورد مشابه دیگر ادامه دارد.

این مقام نظامی صهیونیست گفت: این پرونده حاوی مواردی از سوء ظن به ارتکاب جرایم جنایی است که عاملان آن‌ها باید محاکمه شوند؛ بنابراین گزارش، تعداد شهدای فلسطینی در راهپیمایی‌های بازگشت در اطراف مرز‌های نوار غزه که از ۳۰ مارس سال ۲۰۱۸ (۱۰ فرودین) آغاز شده است از مرز ۲۵۰ نفر فراتر رفته است که ۵۰ تن از آنان کودک هستند. در این مدت همچنین ۶۰۰۰ فلسطینی زخمی شدند.

دولت فلسطین با مراجعه با دادگاه بین‌المللی کیفری در لاهه و برخی سازمان‌های بین‌المللی دیگر خواستار محاکمه رژیم صهیونیستی به علت حملات و ارتکاب جنایت‌ها علیه شرکت‌کنندگان در تظاهرات مردمی شده است. بر اساس قانون دادگاه، اگر سربازان در فلسطین اشغالی محاکمه شوند در آن صورت دادگاه بین‌المللی نمی‌تواند مداخله کند.

در همین حال شورای حقوق بشر سازمان ملل با انتشار گزارشی اقدام رژیم صهیونیستی در سرکوب راهپیمایی‌های بازگشت فلسطینی‌ها در غزه را به شدت محکوم کرد. با وجود اینکه بنیامین نتانیاهو از این گزارش به شدت انتقاد کرد و آن را کم اهمیت دانست، اما بخش مشاور قضایی وزارت جنگ این رژیم که تحت هدایت نتانیاهو است خود را برای مقابله با فعالیت‌های آینده شورای حقوق بشر و دادگاه بین‌المللی آماده می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
لعنت به صهیونیستای غاصب ادم کش
آخرین اخبار