رئیس نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی استان سمنان گفت: ۱۸ اکیپ دامپزشکی از ۱۵ اسفند سال جاری تا ۱۵ فروردین سال آینده در این طرح بر مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی نظارت می‌کنند.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، وحید قدس رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان سمنان گفت: طرح تشدید نظارت بهداشتی بر عرضه فرآورده‌های خام دامی در استان از ۱۵ اسفند سال جاری تا ۱۵ فروردین سال آینده ادامه خواهد داشت .

وی با اشاره به اینکه ۱۸ اکیپ در سطح استان در این طرح شرکت می‌کنند افزود: کشتارگاه‌های مرغ و گوشت، رستوران ها، قصابی ها، مرغ فروشی‌ها و به طور کلی مراکز عرضه گوشت و مرغ در این ایام مورد بازدید قرار خواهند گرفت .

وی افزود: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی می‌توانند با شماره ۱۵۱۲ دامپزشکی استان مورد را اطلاع دهند .

در ادامه در بازدید از مراکز عرضه ماهی قرمز تزئینی علی جاوید پور رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور و ماهی دامپزشکی استان با اشاره به اینکه باید ماهی را از مراکز معتبر دامپزشکی استان تهیه کرد گفت: ماهی باید حتما دارای تحرک لازم و فلس‌های مناسب باشد و همچنین هرگونه برآمدگی اطراف چشم‌ها و فرورفتگی سطح بدن نشانه غیر سالم بودن ماهی است .

وی افزود: غذای ماهی نیز باید مناسب و برای هر ماهی نیز یک لیتر آب باید در ظرف وجود داشته باشد و همچنین بعد از پایان تعطیلات نیاز است تا ماهی‌ها را در حوضچه‌هایی که شهرداری‌ها در سطح شهر معین کرده اند رها کرد .

انتهای پیام / گ

آغاز اجرای طرح تشدید نظارت بر فرآورده‌های خام دامی در استان سمنان 

برچسب ها: دامپزشکی ، نوروز 98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.