رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت:۶۰ پروژه مهم بهداشتی و درمانی در جنوب کرمان آماده بهره برداری است.

بهره برداری از ۶۰ پروژه مهم بهداشتی و درمانی در جنوب کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان اصغر مکارم رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در نشست خبری با خبرنگاران گفت: در چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران افتخار بزرگی برای کشور بوجود آورد و نشان داد کشور ما هیچ گونه توجهی به دسیسه‌های دشمنان ندارد و هرگز زیر بار زورگویی نمی‌رود.

وی افزود: نقش رسانه در این بین بسیار مهم و تاثیر گذار است ما در دنیا حرف برای گفتن داریم و زمینه برای ما وجود دارد که سرپای خود بایستیم.

مکارم تصریح کرد: در یک ساله گذشته در دانشگاه علوم پزشکی اقدامات زیادی صورت گرفته و پروژه‌های بزرگی انجام شده و یا در حال انجام است.

مکارم با اشاره به اوضاع سخت اقتصادی گفت: در سال ۹۷ سختی‌ها و مشکلات زیادی در کشور بوجود آمد، اما مردم در هر شرایطی قرار بگیرند پشت دولت را خالی نمی‌کنند و کنار دولتمردان می‌ایستند.

وی افزود: دشمن هدفش این است که جنگ داخلی راه اندازی کند و ماباید حواسمان باشد و دولت ممکن است جا‌ههایی نقص داشته باشد حواسمان باشد در فضایی که دشمن که در نظر گرفته است قرار نگیریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به شرایط دشوار اقتصادی گفت: ما در این شرایط توانستیم ۶۰ پروژه بزرگ از جمله؛ خانه‌های بهداشت، پاراکلینیک و ... را در جنوب کرمان به بهره برداری برسانیم تا با حضور وزیر بهداشت افتتاح شوند که این مهم در سال ۹۷ به دلیل استعفای وزیر محقق نشد و ان شالله در سال جدید انجام می‌شود.

مکارم اظهار کرد: دو کلینیک بزرگ در جیرفت و عنبرآباد به بهره برداری رسیده که تمامی پزشکان متخصص در این کلینیک‌ها مستقر و بزودی افتتاح می‌شوند.

وی افزود: بخش روانپزشکی در کهنوج و بخش دیالیز جیرفت و قلعه گنج، بخش کلیوی، سوختگی در جیرفت و ... آماده بهره برداری هستند و بزودی نیز افتتاح می‌شوند.

اصغر مکارم گفت: بخش اورژانس بیمارستان امام دارای معضلات زیادی است که با تلاش همکاران تمامی مشکلات این مهم برطرف شده و با تمام امکانات و تخت کافی در اختیار مردم قرار گرفته است.

وی افزود: در بحث مرکز دیالیر و بیماری‌های خاص ۱۲ تخت دیالیز جدید اضافه شده و مرکز بیماری‌های خاص در کنار ساختمان ام آر آی جیرفت ساخته می‌شود.

مکارم گفت: ۸ اتاق عمل در بیمارستان امام خمینی جیرفت اضافه شده است و با این افزایش اتاق عمل در چند سال آینده مشکل اتاق عمل حل می‌شود.

وی افزود: بخش زنان جیرفت و کهنوج با تمام امکانات راه اندازی شده است و بزودی نیز به بهره برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه ما در دانشگاه علوم پزشکی طی سال‌های اخیر در حوزه پژوهش صفر بودیم گفت: با همکاری دانشگاه جیرفت پژوهش‌های متعددی انجام شده و در حال انجام است.

مکارم گفت: علاوه براینکه در بخش ارزیابی آموزشی موفق به صدور پروانه بدون قید و شرط شدیم ومسئله بهداشت محیط در جنوب باتوجه به موضوعات مهم سلامت آب و بحث ریزگرد‌ها و ... دانشگاه علوم پزشکی جیرفت می‌تواند دانشجوی ارشد بهداشت محیط هم تربیت کند و آموزش دهد.

وی بابیان اینکه بیماری مالاریا در جنوب کرمان ریشه کن می‌شود، گفت: در این منطقه روز به روز بیماری مالاریا در حال ریشه کنی است و در حال حاضر تقریبا به صفر رسیده است.

مکارم با اشاره به اینکه شاخص بیماری دندان در جنوب کرمان بالا است، گفت: مشکل بیماری‌های دهان و دندان که در اولویت اصلی ما قرار دارد و جز اولین پروژه‌های سال آینده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت تصریح کرد: ما در پرداخت مطالبات دارویی و پرسنل در کشور دارای رتبه اول و دوم هستیم.

یادآور می‌شود: آخرین نشست خبری رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با خبرنگاران جنوب کرمان در سال ۹۷ عصر امروز در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت برگزار شد.
انتهای پیام /ح

بهره برداری از پروژه های بهداشتی درجنوب کرمان

برچسب ها: علوم پزشکی ، دارو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار