لحظه لحظه زندگی انسان سرشار از خاطرات تلخ و شیرین است، خاطراتی که زندگی ما را تشکیل می‌دهند، به راحتی می‌توان گفت که یکی از زیباترین و خاطره سازترین مقاطع زمانی، سفر‌هایی است که هر کس در طول عمر خویش تجربه می‌کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، قبل از سفر، انتخاب مقصد سفر از مهمترین کار‌هایی است که باید انجام شود تا با آگاهی و برنامه ریزی درست به سمت مقصدتان حرکت کنید اگر برای نوروز امسال قصد مسافرت دارید استان سر سبز گلستان با زیبایی‌های بی شمارش می‌تواند مقصد سفرتان باشد، زیرا در این استان سر سبز می‌توانید هر نقطه‌ای از شهر یا روستا را برای اقامت انتخاب کنید.
 
سفر به رامیان و ثبت خاطرات شیرین

در میان زیبایی‌های گلستان شهرستان زیبای رامیان با جاذبه‌های بی بدیلش می‌تواند مقصدی برای گردشگران باشد تا با اقامت در این شهرستان از زیبایی هایش لذت ببرند.

پودینه سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رامیان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، گفت: شهرستان رامیان با ۷۸۳ کیلومتر مربع مساحت در ۷۶ کیلومتری مرکز استان قرار دارد که شامل ۵۵ روستا است.


چشمه گل رامیان چشمه‌ای میان جنگل‌های انبوه


وی گفت: چشمه گل رامیان در سال ۹۵ با کد ۳۲۹ در آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
 
سفر به رامیان و ثبت خاطرات شیرین

وی ادامه داد: چشمه گل رامیان به دلیل عمق زیاد، به رنگ سبز تیره در آمده است پدیده‌ای طبیعی و منظره‌ای چشم نواز که ۷۲۰ متر مربع مساحت دارد.

پودینه سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رامیان گردشگری گفت: موقعیت جغرافیایی این چشمه در مسیر جاده رامیان به النگ است، این چشمه در قسمتی از دامنه کوه قرار دارد و رودخانه قورچای در قسمت شرقی چشمه جاری است این چشمه در ۵ کیلومتری جنوب شهرستان رامیان قرار دارد.


آبشار‌هایی زیبای رامیان طبیعتی بکر و جذاب


وحیدی معاون میراث فرهنگی و گردشگری رامیان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، گفت:مجموعه آبشار‌های سرخه کمر واقع در سه کیلومتری جنوب شرق شهر رامیان واقع شده که بلندترین آبشار آن ۲۸ متر ارتفاع دارد.
 
سفر به رامیان و ثبت خاطرات شیرین

وی افزود: آبشار‌ها در دل جنگل‌های انبوه شرق رامیان قرار دارند که طبیعت بسیار زیبایی را به وجود آورده اند.

وحیدی افزود: اگر به دنبال آب و هوای مطبوع و خنک در کنار یک آبشار هستید، به آبشار خزه‌ای پشمکی در منطقه‌ای ییلاقی در جنوب غربی رامیان بروید که تنها ۳ کیلومتر با روستای پاقلعه فاصله دارد.

وی افزود:این منطقه که درست زیر قله، قلعه ماران قرار دارد دارای چشمه‌ها و آبشار‌های فراوان است که بزرگترین آبشار آن در کنار جاده قرار دارد.

وحیدی معاون میراث فرهنگی و گردشگری رامیان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، گفت: دیدن غار پشمکی نیز در این منطقه می‌تواند برایتان بسیار هیجان انگیز باشد.
 
سفر به رامیان و ثبت خاطرات شیرین

وی ادامه داد: آبشار زیبای جوزک آبشاری در میان جنگلی بکر و دست نخورده که میان دو کوه قرار دارد و منظره‌ای زیبا را بوجود آورده است.

وی گفت: آبشار شیرآباد آبشاری زیبا که در سال ۹۳ با کد ۱۹۵ به ثبت ملی رسیده است.

وحیدی ادامه داد: این آبشار در ۶ کیلومتری جنوب شهرستان خان ببین و در میان جنگلی بسیار زیبا واقع شده است که می‌تواند برای گردشگران بسیار جذاب باشد.

وی افزود: تاریخ رامیان با طبیعت زیبای آن گره خورده است و قلعه میران یا دژتاکی قله‌ای به ارتفاع ۲ هزار و ۴۳۰ متر است که در جنوب غرب شهر رامیان واقع شده است در بالای این قله، زمینی مسطح به مساحت ۳ کیلومتر مربع قرار دارد که در طول تاریخ پایتخت و مرکز برخی حکومت‌ها بوده است که از مهمترین آن‌ها می‌توان به پایتخت ییلاقی سلسله اشکانیان اشاره کرد.
 

پارک جنگلی دلند مکانی امن برای استراحت


پودینه سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رامیان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، گفت: این پارک در ۱۱ کیلومتری غرب آزادشهر واقع شده است و علاوه بر جذابیت می‌تواند محیطی امن برای استراحت به همراه خانواده تان باشد.
 
سفر به رامیان و ثبت خاطرات شیرین

وی ادامه داد:این پارک امکاناتی از قبیل: آب و برق، پارک کودک، نمازخانه، سرویس‌های بهداشتی، مناطق کمپینگ، ساختمان نگهبانی، پناهگاه‌های چوبی، مهمانسرا دارد که می‌تواند مکانی برای استراحت شما باشد.

وی همچنین گفت:در پارک جنگلی دلند نوروزگاهی را برای استقبال از گردشگران تدارک دیده ایم تا با غذا‌های سنتی، صنایع دستی و موسیقی محلی پذیرای مهمانان و گردشگران باشند.

اگر به رامیان آمدید عسل خوش طعم و عطر، غذا‌های سنتی و صنایع دستی آن را فراموش نکنید.

از مشاغل قدیمی در رامیان زنبورداری در دشت‌ها و جنگل‌های پایین دست و بالا دست است عسل رامیان از دیرباز مورد پسند بوده و بازار خوبی در منطقه داشته است.

پودینه سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رامیان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، گفت: صنایع دستی چوبی مانند جا شمعی، ساز‌ها و بازی‌های چوبی مانند فلوت (فوت فوتک) و شطرنج در کنار صنایع دستی فلزی نظیر ساخت سیخ، دشنه، تبر نیز از جمله سوغاتی‌های این شهر محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: غذا‌هایی که شاید نامشان به گوش شما نخورده باشد مانند سلف خورش، شله آش، ماشلی آش، دلمه، نرگسی، آش گزنه، عدسی رامیانی، از غذا‌های سنتی مردم رامیان است که می‌تواند برای یک بار تجربه دلچسبی باشد.
 
سفر به رامیان و ثبت خاطرات شیرین

این‌ها بخشی از جذابیت‌های شهرستان رامیان و طبیعتش بود که در این گزارش گنجانده شد، اما باید به این شهرستان بیایید و زمانی را در این منطقه زیبا بگذرانید تا بتوانید بخشی از زیبایی هایش را درک کنید.

گزارش از فاطمه حبیبی
 
انتهای پیام / اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.