یک کارشناس اقتصادی گفت: توسعه حمل و نقل ریلی با صرفه جویی در وقت و هزینه به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک می کند.

مصداق کامل ،جدی و همه گیر اقتصاد مقاومتی حمل ونقل ریلی است/ توسعه حمل ونقل ریلی یک ثروت ملی استمحمود جامساز کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه توسعه شبکه ریلی و حمل و نقل جاده‌ای از مهم‌ترین مسائل زیربنایی هر کشوری به شمار می‌رود، گفت: نقش توسعه حمل و نقل ریلی در اقتصاد کشور بسیار حائز اهمیت بوده و با صرفه‌جویی که در وقت و هزینه‌ها ایجاد می‌کند مشابه یک ثروت ملی برای کشور است.

وی با بیان اینکه در حوزه بین المللی از لحاظ صادرات و واردات کالا توسعه حمل و نقل ریلی بسیار حائز اهمیت است، گفت: حمل و نقل ریلی به دلیل آن که جزء ارزان‌ترین بخش‌ها برای جابجایی کالا‌ها به شمار می‌رود بسیار می‌تواند مهم باشد، اما در مقایسه با سایر کشور‌ها مانند کره جنوبی و مالزی هنوز عقب‌ماندگی‌هایی در این بخش وجود دارد و باید توجه به صنعت حمل و نقل ریلی در دوره‌های جدید افزایش یابد.


بیشتر بخوانید:درخواست تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تأمین قطعات یدکی قطار‌های مسافری / قطار‌های حومه‌ای در آینده‌ای نزدیک زیرمجموعه راه آهن می‌شوند


جامساز با بیان اینکه متأسفانه بودجه‌های عمرانی کافی برای توسعه حمل و نقل ریلی تخصیص داده نشده است، گفت: اگر بودجه‌های عمرانی در پروژه‌های مهم ریلی به صورت کامل پرداخت می‌شد هم‌اکنون در بخش زیرساختی بسیار جلوتر بودیم.

وی توضیح داد: ایران تا حدودی در حمل و نقل ریلی موفق بوده و در حوزه جاده‌سازی و بخش حمل و نقل ریلی نسبت به گذشته پیشرفت‌هایی داشته‌ایم و باید با توجه به آن که تحریم‌ها به اقتصاد کشور لطمه وارد کرده است بتوانیم از فرصت‌های بخش حمل و نقل ریلی جهت توسعه ترانزیت و افزایش ارتباطات بین‌المللی استفاده کنیم.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: صنعت حمل و نقل هم اکنون یکی از مهم‌ترین ابزار‌های توسعه اقتصادی و زیرساخت‌های عمرانی کشور به شمار می‌رود و با ایجاد حمل و نقل سریع می‌توانیم هزینه‌های کشور را کاهش و زمینه‌های ارزآوری را افزایش دهیم.

جامساز در ادامه به آماری از پیشرفت حمل ونقل در سایر کشور‌ها اشاره کرد و گفت: ترکیه هم اکنون پروژه ریلی با قطار ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت برای وصل کردن تمامی شهر‌های ترکیه به یکدیگر به مدت ۱۰ سال تا سال (۲۰۲۵) طراحی کرده که به عنوان بزرگترین پروژه ریلی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

 استفاده از فرصت های توسعه حمل ونقل ریلی ضروری است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار