در این گزارش به عملکرد فدراسیون دوچرخه سواری در سال ۹۷ می‌پردازیم.

ویژه نوروز//عملکرد فدراسیون دوچرخه سواری در سال ۹۷به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،در این گزارش به عملکرد فدراسیون دوچرخه سواری در سال ۹۷ در ماده‌های مختلف می‌پردازیم. فدراسیون دوچرخه سواری به دلیل مشکلات مالی سال پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشت که این نواسانات بر روی عملکرد ملی پوشان کشورمان نیز تاثیرات منفی گذاشت. مهمترین مشکلی که این فدراسیون هر ساله در حال دست و پنجه نرم کردن با آن است نبود یک پیست استاندار چوبی است. البته پیست‌های چوبی استانداردی در دست احداث هست که هنوز هیچ کدام از آن‌ها راه اندازی نشده است.

در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۱۸ به میزبانی فیلیپین برای اولین بار فراز شکری ملی پوش کوهستان کشورمان در مسابقات کراس کانتری مدال نقره را در بزرگسالان کسب کرد. همچنین فرانک پرتوآذر نیز توانست اولین مدال برنز قهرمانی آسیا را کسب کند. در رنکینگ دوچرخه سواری کوهستان، فراز شکری در رده دوم آسیا و فرانک پرتوآذر برای دومین بار متوالی در صدر آسیا قرار گرفتند. پرتوآذر اولین بانوی ایرانی است که توانسته در صدر آسیا قرار بگیرد. همچنین تیم ملی کوهستان مردان نیز با کسب ۸۹۶ امتیاز در جایگاه نخست آسیا قرار گرفت.

در خردادماه سال ۹۷ فرانک پرتوآذر مدال برنز دومین مرحله‌ی تور کلاس ۲ جهانی صربستان را کسب کرد. همچنین فراز شکری توانست نایب قهرمان مسابقات کوهستان کاپ بین المللی آلمان شود.

در تیر ماه تیم ملی سرعت و نیمه استقامت کشورمان به کاپ بین المللی کلاس ۱ ژاپن اعزام شدند. در رشته کایرین نمایندگان ایران حذف و به فینال این رقابت‌ها دست نیافتند. همچنین در اومینیوم محمد گنج خانلو مقام نهم را کسب کرد. در رشته مدیسون نیز تیم کشورمان به عنوان پنجمی این رقابت بسنده کرد.

و، اما در مهمترین مسابقه سال ۲۰۱۸ یعنی هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی جاکارتا به میزبانی اندونزی تیم ملی دوچرخه سواری در تمام ماده‌های دوچرخه سواری دست خالی به کشور بازگشت و نتوانست از جایگاه خود در آسیا دفاع کند. همچنین محمد دانشور که قهرمان دوره‌ی گذشته بازی‌های آسیایی بود نیز نتوانست مدال خود را در این دوره از رقابت‌ها تکرار کند.

تیم ملی کوهستان در این دوره از بازی‌های آسیایی بهترین عملکرد را به نام خود ثبت کردند. فرانک پرتوآذر با بدشانسی تمام در حالی که در جایگاه دوم بازی‌های آسیایی قرار داشت زنجیر چرخ او پاره شد و مدال نقره را از دست داد و در جایگاه چهارم قرار گرفت. همچنین در بخش آقایان فراز شکری نیز در جایگاه چهارم قرار گرفت.

یکی از دستاورد‌های مثبت در سال ۹۷ می‌توان به قراداد ماندانا دهقان ملی پوش دوچرخه سواری کشورمان با تیم بین المللی مکس واترزلی هلند اشاره کرد. قرار داد این ملی پوش ۲۷ ساله از مارچ ۲۰۱۹ تا پایان سال ۲۰۱۹ است.

یکی دیگر از دستاورد‌های مهم فدراسیون دوچرخه سواری رسیدن جایزه مدیر لایق آسیا به خسرو قمری رئیس فدراسیون دوچرخه سواری رسید.

محمد دانشور خرم یکی از ملی پوشان پر افتخار کشورمان با دریافت دعوت نامه از فدراسیون جهانی عازم ژنو سوییس شد و در کمپ زیر ۲۵ سال جهان شرکت کرد.

همچنین در دی ماه مسابقات پیست قهرمانی آسیا به میزبانی اندونزی تیم ملی کشورمان جایگاهی بهتر از رتبه چهاردم را کسب نکرد. این رقابت در رده‌ی جوانان و بزرگسالان در دو بخش بانوان و آقایان برگزار شد. پس از سال‌ها غیبت در ماده تعقیبی ۴ کیلومتر تیم ملی کشورمان با اختلاف ۴ ثانیه از تیم سوم در جایگاه ششم قرار گرفت.

متاسفانه فدراسیون دوچرخه سواری با وجود عملکرد بهتر ماده کوهستان نسبت به سایر ماده‌ها به دلیل هزینه‌های بالا نتوانسته قراداد مربی خارجی این تیم را تمدید یا مربی خارجی دیگری را به ایران دعوت کند.

اکنون تیم ملی کشورمان با برگزاری اردو‌های تدارکاتی آماده رقابت‌های قهرمانی آسیا استقامت و نیمه استقامت می‌شود تا بتواند حداقل در این بخش صاحب مدال در آسیا شود.

انتهای پیام/

 

فدراسیون دوچرخه سواری 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.