رئیس گروه پیش بینی هواشناسی سیستان وبلوچستان گفت: از ظهر امروز تا بعد از ظهر دوشنبه در نقاط مختلف استان شرایط برای رگبار باران همراه با رعدوبرق و بادشدید لحظه‌ای فراهم است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، علی ملاشاهی رئیس گروه پیش بینی هواشناسی سیستان وبلوچستان گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های همدیدی و آینده نگری هواشناسی از ظهر امروز تا بعد از ظهر دوشنبه در نقاط مختلف استان سیستان و بلوچستان رگبار باران همراه با رعد و برق و باد شدید لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود.

رئیس گروه پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: از همین رو طی این مدت در این مناطق احتمال جاری شدن رواناب، آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها وجود دارد.

وی افزود: بارش‌های سنگین ۲۰ تا ۵۰ میلی‌متری در برخی نقاط استان از جمله شهرستان‌های خاش، ایرانشهر، بزمان، دلگان، فنوج، غرب سواحل جنوبی استان و ارتفاعات غربی زاهدان پیش‌بینی می‌شود.

ملاشاهی بیان داشت: طی این مدت در زاهدان، نواحی مرکزی و جنوبی سیستان و بلوچستان هم وزش باد شدید با سرعت ۷۰ تا ۹۰ کیلومتر برساعت و گاهی هم بیش از ۹۰ کیلومتر بر ساعت همراه با گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: از همین رو طی این مدت طوفان شن در محور‌های مواصلاتی «زاهدان- بم»، «ایرانشهر- بم» و «زاهدان- نهبندان» سبب کاهش دید می‌شود و احتمال اختلال در تردد‌های ریلی و هوایی هم وجود دارد.

 

انتهای پیام/پ

 

بارش باران در سیستان و بلوچستان

 

برچسب ها: آب و هوا ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار