مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: بارش برف مسیر کوهستانی تمندان - سردریا انجرک دامنه تفتان خاش را مسدود کرد.

بارش برف مسیر تمندان - سردریا خاش را مسدود کردبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، عبدالرحمن شهنوازی مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان ا ظهار داشت: مسیر مسیر کوهستانی تمندان - سردریا انجرک دامنه تفتان خاش ساعت ۱۱ ظهر امروز براثر بارش برف شدید بسته شده است.

وی ادامه داد: بیشترین مقدار برف اندازه گیری شده از ایستگاه‌های سیستان و بلوچستان تا ساعت ۶:۳۰ امروز مربوط به تمندان خاش در حومه کوه تفتان با هشت سانتی متر بوده است.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ایستگاه‌های ترشاب، کوشه و سنیپ خاش نیز بین چهار تا پنج سانتی متر برف اندازه گیری کرده اند، افزود: از ایستگاه‌های کلات سیاه، خیرآباد بالا و میرآباد در شهرستان زاهدان نیز بارش برف گزارش شده که بیشترین میزان آن با سه سانتی متر مربوط به نواحی غرب زاهدان بوده است.

محمود دیانتی درباره میزان بارش‌های این سامانه گفت: تا صبح امروز بیشترین بارش ثبت شده از این سامانه در شهرستان زاهدان مربوط به ایستگاه بارانسنجی میرآباد به ۱۶.۵ میلی متر بوده است.

وی تصریح کرد: به طور کلی تا کنون از ۱۳ ایستگاه بارانسجی زاهدان گزارش باران داشته ایم که میزان بارش‌ها در سه ایستگاه بین ۱۵ تا کمتر از ۱۷ میلی متر بوده است.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در ایستگاه سیننوپتیک فرودگاهی زاهدان نیز تا کنون ۳.۴ میلی متر و مرکز تحقیقات هواشناسی کاربردی واقع در بلوار خلیج فارس زاهدان ۸.۳ میلی متر باران ثبت شده است.

وی با بیان اینکه تا اواسط وقت امروز شرایط برای ریزش رگبار باران، رعد و برق و در نقاط سردسیر بارش برف وجود دارد، افزود: با توجه به تضعیف سامانه بارشی میزان ریزش‌های امروز خفیف برآورد می‌شود.

انتهای پیام/ع

بارش برف در ارتفاعات سیستان وبلوچستان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار