در ورزش استان قزوین امسال، بیش از ۳۰۰ مدال فراملی کسب شدو ارتقای جایگاه قزوین در وزارت ورزش از استان‌های تیپ ۳ به ۲ یک اتفاق خوب برای ورزش استان در سال ۹۷ بود

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،ملی پوشان ورزش استان در سال ۹۷، بیش از سال‌های گذشته موفق به کسب عنوان در رقابت‌های ملی و فراملی شدند، مدال‌هایی که ارزش آن‌ها استان را به قطب بسیاری از رشته‌های ورزشی مثل کاراته، سنگنوردی و والیبال تبدیل کرد.

فروردین

فروردین امسال با دعوت ۲۳ ورزشکار ازاستان به اردوی تیم‌های ملی آغاز شد، این در حالی بود که اردوی تیم ملی کبدی و فلوربال بانوان کشور به میزبانی قزوین برگزار شد و هیات تنیس استان هم میزبان رقابت‌های آزاد مناطق پنجگانه کشور در بخش مردان بود.
اهتمام زاهدی استاندار قزوین به ورزش هم از ابتدای سال با برگزاری شورای ورزش استان بصورت جدی آغاز شد.

اردیبهشت

اردیبهشت را می‌توان بعنوان ماه، ورزش همگانی نام برد، برگزاری همایش بزرگ پیاده روی خانواده در مرکز استان و شهرستان‌ها با استقبال خانواده‌ها برگزار شد. هیات موتورسواری و اتومبیلرانی میزبانی رقابت‌های سافاری و موتورسواری قهرمانی کشور در رازمیان و الولک زا بر عهده داشت. اردیبهشت همزمان با هفته جوان بود و به مناسبت این هفته جشنواره‌های شهرستانی و استان حضرت علی اکبر (ع) برگزار شد.

مدیر عامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور در اردیبهشت ماه برای بازدید از پروژه‌های ورزشی نیمه تمام و در دست احداث به قزوین سفر کرد و دیدار علیرضا جهانبخش ملی پوش قزوینی با استاندار قزوین آخرین اتفاق مهم ورزش استان در اردیبهشت بود.

خرداد

این ماه علاوه بر حضور گسترده جامعه ورزش در راهپیمایی روز قدس همراه با مدال نقره بهمن عسگری در لیگ جهانی کاراته، نایب قهرمانی مهدی جلالی در تکواندو قهرمانی آسیا و همچنین حضور محسن جلیلوند در رقابت‌های جهانی گلبال، لیلا برجعلی در لیگ جهانی کاراته، ابراهیم برخورداری در جام جهانی تیراندازی و شرکت مژگان خدادادی در رقابت‌های جام جهانی بسکتبال سه نفره در پی داشت.

برگزاری رقابت‌های جام‌های رمضان، میزبانی اردوی تیم ملی پنچاک سیلات با حضور تهمینه کربلایی صادقی در قزوین و حضور علیرضا جهانبخش فوتبالیست قزوینی در مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ از دیگر اتفاقات مهم ورزش استان بود که در خرداد ماه رخ داد.

تیر

این ماه با دیدار جامعه ورزش استان و نماینده ولی فقیه آغاز شد. میزبانی اردوی تیم‌های ملی سنگنوردی مردان و زنان و اردوی تیم ملی سپک تاکرا اعزامی به رقابت‌های آسیایی از دیگر اتفاقات ورزشی استان در تیر ماه رخ داد.

برگزاری ستاد ساماندهی امور جوانان به ریاست استاندار، برگزاری رقابت‌های کیک بوکسینک قهرمانی مردان و زنان کشور، میزبانی رقابت‌های قهرمانی کشور پیوند اعضا، کسب نشان طلای محمد مهدی رضایی در رقابت‌های ووشو قهرمانی نوجوانان جهان و همچنین کسب ۲ طلا و یک نقره کاراته کا‌های قزوینی در رقابت‌های قهرمانی بزرگسالان آسیا از دست آورد‌های ورزش استان در نخستین ماه تابستان ۹۷ به شمار می‌آید.

مرداد

این ماه با بدرقه ملی پوشان استان برای حضور در رقابت‌های آسیایی آغاز شد و آیت الله عابدینی نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین هم بعنوان سفیر ورزش، فدراسیون ورزش‌های همگانی انتخاب شد.

درخشش رضا علیپور سریعترین مرد عمودی جهان با طلای جام جهانی و طلای مژگان خدادادی به همراه تیم ملی بسکتبال سه نفره در رقابت‌های غرب آسیا ازمهمترین افتخارات ورزشکاران استان در مرداد به شمار می‌آید.

برگزاری ستاد ساماندهی امور جوانان، افتتاح زمین ساحلی هندبال و برگزار رقابت‌های شطرنج و چوب کشی قهرمانی بانوان کشور و اردوی تیم ملی بسکتبال دختران جوان به میزبانی قزوین از دیگر اتفاقات ورزش استان در مرداد ماه بود.

شهریور

عنوان داغ‌ترین ماه ورزش استان به شهریور می‌رسد چرا که هم قهرمانان ورزش استان در رقابت‌های فراملی خوش درخشیدند و هم چندین اتفاق مهم دیگر در ششمین ماه سال برای ورزش استان اتفاق افتاد.

در پایان بازی‌های آسیایی بهمن عسگری در کاراته، رضا علیپور در سنگ نوردی، مهدی مرندی در والیبال به سه نشان طلا دست یافتند وتهمینه کربلایی صادقی با کسب نشان برنز به اولین بانوی مدال آور استان در بازی‌های آسیایی تبدیل شد.

همچنین علاوه بر تجلیل از قهرمانان بازی‌های آسیایی، بدرقه ملی پوشان اعزامی به بازی‌های پاراآسیایی انجام و جشن ازادواج ۵۰ زوج قزوینی در شهریور برگزار شد.

افتتاح چندین طرح ورزشی و ۲۰ خانه ورزش روستایی و حضور معاون وزیرورزش در استان و همچنین برگزاری سومین دوره رقابت‌های ورزشی کارمندان دولت استان از دیگر اتفاقات مهم ورزشی در حوزه همگانی بود.

مهر

مهر ماه ورزش استان همراه بود با ارتقاء جایگاه ورزش استان از تیپ ۳ به ۲ که این مهم نشان فعالیت‌های جامعه ورزش استان است. کسب طلا حسین فرزانه سیاهکل در والیبال نشسته، طلای محسن جلیلوند در گلبال، نقره علیرضا قورچی بیگی در شطرنج و برنز سمیرا جلیلوند در گلبال و تجلیل از این قهرمانان مدال آوران بازی‌های پاراآسیایی در مهر رقم خورد.

مسابقات قهرمانی کشور، جشنواره‌ها و همایش‌های همگانی هفته تربیت بدنی، اردوی تیم ملی کشتی پایه از دیگر رخ داد‌های ورزش استان در آغاز ماه پاییز بود.

آبان

این ماه با برگزاری مجامع انتخاباتی و سالیانه هیات‌های ورزشی همراه بود، میزبانی رقابت‌های قهرمانی کشور ورزش‌های رزمی و کونگ فو و تقدیر از مدال آوران استان در رقابت‌های فراملی مهمترین رویداد‌های ورزشی استان بود که در آبان ماه اتفاق افتاد.

آذر

در این ماه استان میزبان رقابت‌های المپیاد استعداد‌های برتر کشتی و ووشو در قزوین و الوند بود، طرح ملی سنجش ساختارقامتی بانوان روستایی از دیگر برنامه‌های مهم ورزشی استان در آذر ماه بود.

نقره محسن بهشتی راد در رقابت‌های یخنوردی قهرمانی جهان و درخشش پله نوردان استان در رقابت‌های بین المللی برج میلاد و برگزاری المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای هم از مهمترین رویداد‌های ورزشی استان در آذر ماه ۹۷ بود.

دی

در این ماه نشست شورای ورزش استان و ستاد ساماندهی جوانان با حضور استاندار برگزار شد، حضور و بازدید مدیر کل امور استان‌های وزارت ورزش از دیگر اتفاقات استان در دی ماه رخ داد. نشست هیات‌های ورزشی، برگزاری المپیاد ورزش روستایی و چندین اتفاق دیگر از جمله فعالیت‌های مهم ورزشی استان در اولین ماه زمستان بود.

بهمن و اسفند

برگزاری بیش از ۵۸۸ برنامه فرهنگی، ورزش در ایام دهه مبارک فجر، افتتاح ۲۰ خانه ورزش روستایی و ۵ سالن چند منظوره در سطح استان از پروژه‌های مهم عمرانی در بود.

نایب قهرمانی تیم‌های کبدی و رولبال بانوان در لیگ برتر، قهرمانی تیم تیراندازی بانوان در لیگ برتر، لیگ برتری شدن تیم‌های بسکتبال مردان و والیبال زنان شهرداری قزوین خبر‌های خوش دی و اسفند ماه ورزش استان بود.

برگزاری مجامع انتخاباتی و سالیانه هیات‌های ورزشی استان، افتتاح بزرگترین خانه ورزش روستایی کشور، حضور چهار کاراته کا قزوینی در رقابت‌های لیگ جهانی و کسب نشان و حضور در کمپ تمرینی فرانسه، برگزاری اردوی استعداد‌های برتر بدمینتون دختر کشور در قزوین و چهارمین جشنواره دا در آبیک هم از دیگر اقدامات مهم ورزشی استان بود که در ماه‌های بهمن و اسفند اتفاق افتاد.

سال ۹۸ برای ورزش استان می‌تواند سال سرنوشت سازی باشد، چرا که رقابت‌های کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ پیش رو است و مسئولین ورزش استان، هیات‌های ورزشی و ورزشکاران باید تلاش کنند تا ابتدا به تیم ملی برسند و با درخشش در رقابت‌های فراملی عضو کاروان ایران در المپیک باشند.

انتهای پیام/چ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.