رئیس پلیس راه گیلان گفت: طرح نوروزی پلیس با هدف کنترل ترافیک و کاهش سوانح رانندگی از امروز آغاز و تا ۱۷ فروردین ۹۸ در جاده‌های گیلان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، سرهنگ حسین محمدپور، رئیس پلیس راه استان گیلان گفت: طرح نوروزی پلیس راه همزمان با سراسر کشور با همکاری ۴۵۰ پلیس در قالب گشت های  محسوس و نامحسوس و با هدف کنترل ترافیک، کاهش سوانح رانندگی و ارتقاء سطح ایمنی سفر‌ها در همه محور‌های مواصلاتی استان از امروز آغاز و تا ۱۷ فروردین ۹۸ ادامه پیدا دارد.

وی، از توقیف خودرو‌های متخلف خبر داد و افزود: در طرح نوروزی امسال همه خودرو‌ها و وسایل نقلیه‌ای که سرعت مجاز را در محور‌های استان گیلان رعایت نکنند بر اساس دستور مقام قضایی به مدت ۷۲ ساعت از سوی پلیس راه متوقف می‌شوند.

رئیس پلیس راه استان گیلان، بازدید‌های مشترک پلیس و عوامل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان از پایانه‌های مسافربری شخصی، عمومی و شناسایی نواقص فنی خودرو‌ها را از دیگر برنامه‌های طرح نوروزی پلیس در این مدت اعلام کرد.

سرهنگ حسین محمدپور، از گشت‌های نامحسوس پلیس راه در جاده‌های استان خبر داد و گفت: برای نظارت بیشتر وضعیت و اطمینان از رعایت نکات ایمنی و ترافیکی مأموران کنترل نامحسوس پلیس راه به ناوگان‌های حمل و نقل عمومی استان گیلان اعزام می‌شوند.

وی افزود: در حال حاضر سامانه‌های هوشمند ثبت تخلف در محور‌های مختلف گیلان نصب شده است و بر عملکرد رانندگان نظارت می‌شود.

رئیس پلیس راه استان گیلان گفت: در اجرای طرح نوروزی از تردد خودرو‌های مسافربری که دچار نقص بوده و فاقد برگه معاینه فنی هستند جلوگیری می‌شود.

سرهنگ حسین محمدپور، به ترافیک جاده‌ها و محور‌های مواصلاتی استان در تعطیلات نوروز اشاره کرد و افزود: با رعایت نکات ایمنی و پرهیز از هرگونه عجله و شتاب در رانندگی می‌توان ضمن لذت بردن از سفر همچنین از بروز حوادث ناگوار نیز جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه اوج وقوع سوانح رانندگی در جاده‌های گیلان ساعت ۱۶ تا ۲۰ است، گفت: برای جلوگیری از هرگونه سوانح رانندگی باید بیش از پیش قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کرد.

رئیس پلیس راه استان گیلان، تصریح کرد: شهروندان می‌توانند برای اطلاع از وضعیت راه‌های گیلان با شماره ۱۴۱ و یا ۳۳۳۱۱۱۱۱ تماس بگیرند.

 

انتهای پیام/م.ع

طرح نوروزی پلیس از امروز در جاده‌های گیلان اجرا شده است

برچسب ها: وضعیت راه ها ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.