فردی که به دلیل اختلاف با همسرش دو دختر و پدر و مادر همسرش را سر برید، خود را به پلیس معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، امروزه حجم زیادی از قتل‌هایی که در ایران به وقوع می‌پیوندد، جنایت‌های خانوادگی است؛ جنایت‌هایی که در آن عضوی از خانواده که باید پناه و پشتیابان دیگر اعضای خانواده باشد دستش را به خون آن‌ها، از پدر و مادر گرفته تا فرزند، خواهر، برادر و ... آلوده می‌کند.

معضل قتل‌های خانوادگی موضوع جدیدی نیست و پیش از این نیز بار‌ها و بار‌ها سوژه تحقیقات جرم شناسی قرار گرفته، اما آنچه مشهود است، این است که در سال‌های گذشته اقدامی جدی برای پیشگیری از این گونه جنایت‌ها انجام نشده است و این روند مرگبار همچنان ادامه دارد.

فجیع‌ترین جنایت خانوادگی سال ۹۷ در تهران رقم خورد؛ در یکی از فرعی‌های خیابان نبرد جنوبی، قاتل مردی ۴۷ ساله به نام سیروس است که که این روز‌ها در زندان منتظر فرا رسیدن زمان محاکمه اش است. سیروس در این جنایت دو دختر ۱۷ و ۱۹ ساله خود را کشت و سپس پدر و مادر همسرش را قربانی کرد.

جنایت چگونه انجام شد؟

ساعت ۱۵ روز چهارشنبه ۲۷ مهرماه سال ۹۷ مردی میان سال به کلانتری نبرد رفت تا خودش را تسلیم ماموران پلیس کند. او که به همراه برادرش در کلانتری حاضر شده بود، رازی مخوف در سینه داشت. زمانی که مقابل افسر نگهبان نشست از قتلی سخن گفت که شب گذشته مرتکب شه بود: هر چهار نفرشان را با چاقو کشتم.

پس از اظهارات سیروس، ماموران به خانه او رفتند، صحنه بسیار دلخراشی بود و خون در تمام خانه ریخته بود و اجساد مرد و زن مسنی در قسمت پذیرایی خانه دیده می‌شد، ماموران به سمت یکی از اتاق‌ها رفتند جایی که بر روی دو تخت روبه روی هم جنازه‌های دو دختر جوان رها شده بود، بغض سیروس ترکید؛ اولدختر بزرگم را کشتم بعد دختر کوچک را و بعد سراغ پدر زنم رفتم و در آخر مادر زنم را به قتل رساندم.

قاتل درباره نحوه کشتن مقتولان گفت: بعد از ظهر سه شنبه ۲۴ مهر ماه تصمیم گرفتم این کار را انجام دهم زنم قهر کرده به خانه برادرش رفته بود. من و دو دخترم در خانه بودیم، به پدر زنم زنگ زدم و از او خواستم به خانه ما بیاید، گفتم صبح روز بعد برای فروش یک ملک به شمال خواهم رفت و دختر‌ها در خانه تنها هستند. او و مادر زنم به خانه ما آمدند و من شیر و موز خریدم و شیرموز درست کردم، البته داخل آن داروی خواب آور ریختم. هر چهار نفر بعد از خوردن شیر موز به خواب عمیقی فرو رفتند.

به اتاق خواب رفتم و بالای سر دختر بزرگم نشستم، می‌خواستم او را با دست خفه کنم، اما نتوانستم برای همین با چاقو گلویش را بریدم. بعد به تخت روبه رویی رفتم، دختر ۱۷ ساله هم خواب بود؛ گلوی او را هم بریدم مرد میان سال سپس روی زمین نشست و شروع به گریه کرد: چند دقیه بعد بلند شدم و به پذیرایی رفتم اول گلوی پدر زنم را بریدم و بعد مادر زنم را کشتم.


بیشتر بخوانید: جزئیات قتل عام خانواده 4 نفره توسط بوکسور معروف + عکس


بعد از این کار احساس خستگی و گرسنگی کردم، به آشپز خانه رفتم و کمی میوه خوردم گلویم خشک شده بود شربت خوردم به خیابان رفتم و تا صبح قدم زدم.

صبح برادرم به من زنگ زد و گفت که برادر زنم از او خواسته تکلیف زنم را روشن کنم. آن موقع بود که گفتم چه کرده ام، برادرم پزشک است و خیلی هوای من را دارد؛ پشت تلفن گفت: باید خودم را معرفی کنم بعد باه هم قرار گذاشتیم و با هم به کلانتری رفتیم. سیروس می‌گوید برای این جنایت برنامه قبلی نداشت بلکه همان روز تصمیم به قتل گرفت، از آن همه کشمکش خسته شده بودمف می‌خواستم همه را راحت کنم برای همین همان روز نقشه این جنایت را کشیدم، خودم هم نمی‌دانم چه شد که این کار‌ها را کردم.

سیروس که بود؟

او سابقه مصرف موادمحرک و مخدر را ندارد و هیچگاه مصرف مشروبات الکلی را تجربه نکرده است بلکه مردی ورزشکار است.

سیروس ۲۵ سال در رشته بوکس فعالیت داشت و هر چند هرگز نتوانست به رده‌های بالاتر حضور پیدا کند، اما هیچگاه ورزش را ترک نکرد و حتی چند سال قبل با شراکت برادرش یک باشگاه بدن سازی راه اندازی کردو خودش نیز به عنوان مربی در آنجا حضور داشت. او در زندگی اجتماعی خود فردی موفق بود و از نظر مالی نیز وضعیت خوبی داشت علاوه بر باشگاه بدن سازی در زمینه خرید و فروش موتورسیکلت، خودرو ومسکن نیز فعالیت داشت.

یکی از همسایه‌های سیروس می‌گوید: او مردی آرام و خوش اخلاق بود همیشه می‌خندید اصلا قابل باور نبود که دست به چنین کاری بزند.

زندگی خانوادگی سیروس

سیروس اگرچه در زندگی اجتماعی و فعالیت‌های اقتصادی فردی موفق بود، امل حاصل زندگی خانوادگی اش چیزی جز شکست نبود. او ۲۰ سال قبل ازدواج کرد و با وجود این که دو دختر داشت نتوانست زندگی خانوادگی خود را به خوبی مدیریت کند، او با همسرش به شدت اختلاف داشت و بار‌ها و بار‌ها با او درگیر شد تا اینکه همسر او دادخواست طلاق دادو از این مرد جدا شد، سیروس که نمی‌توانست جدایی را تحمل کند، باز هم همسر سابقش را رها نکرد و آنقدر به او اصرار کرد تا این زن دوباره با او ازدواج کرد، به گفته یکی از اعضای خانواده همسر سیروس، این مرد بهانه می‌گرفت که دختر‌ها به مادر نیاز دارند.


بیشتر بخوانید: قتل خانوادگی به خاطر چند سیخ جوجه کباب


پس از ازدواج مجدد بازهم روابط این دو با یکدیگر ایره و تار شد و در آخرین قهر که به جنایت منجر شد همسر سیروس به خانه برادرش رفت. سیروس دلیل این اختلافات را دخالت‌های والدین همسرش می‌داند ام آن‌ها این موضوع را رد می‌کنند و می‌گویند سیروس در خانه چنان دیکتاتور مآبانه رفتار می‍ کرد که کسی نمی‌توانست در زندگی آن‌ها دخالت کند.

انتقام از دیگران

سیروس با همسر خود سال‌های سال اختلاف داشت، اما در نهایت چهار نفر دیگر را به قتل رساند، البته او در بازجویی‌های مقدماتی گفت، چون همسرش در دسترس نبود او را به قتل نرساند و گرنه تعداد مقتولان افزایش می‌یافت.

او درباره اینکه چرا دخترانش را قربانی کرد گفت: الگوی آن‌ها مادرشان بود و به همین دلیل آن‌ها را کشتم تا در آینده رفتار‌های مادرشان را تکرار نکنند. آنچه که مسلم است این است که خشم و کینه‌ای که سیروس از همسرش داشته به دیگر قربانیان سرایت کرده و در نهایت آن‌ها جان خود را از دست دادند.

منبع: شرق

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۶ ۱۲ فروردين ۱۳۹۸
میدونید چرا اینقدر بیمار روانی داریم ، که ظاهرا سالم هستند ، برای اینکه هر خانواده روانشناس اجباری باید داشته باشند ، اما. رایگان ، یک روانشناس خارجی اومده ایران، سالهای پیش اومده ایران ، میگفت بیمار روانی در کشور ما بستری میشوند ، ولی در ایران می بینم آزادانه بین مردم هستند ، میگفت چقدر بیمار روانی در ایران زیاد است ، ای کسانیکه مسولیت بهداشت و. روان جامعه رو دارید ، بدونید یه روزی گریبان خودتان. رو هم می گیره ،
آخرین اخبار