تاد والترز، ژنرال نیروی هوایی آمریکا به عنوان فرمانده عالی نیرو‌های متحد در اروپا منصوب شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز جمعه اعلام کرد تاد والترز، ژنرال نیروی هوایی آمریکا به عنوان فرمانده عالی نیرو‌های متحد در اروپا منصوب شد.

فرماندهی نظامی ناتو را همیشه یک افسر آمریکایی بر عهده دارد، زیرا اروپا دبیر کل این سازمان را تعیین می‌کند که در حال حاضر ینس استولتنبرگ نروژی این سمت را بر عهده دارد. اما معاون فرمانده نظامی ناتو یک افسر اروپایی است.

ناتو اعلام کرد ژنرال والترز از سوی پاتریک شاناهان، سرپرست وزارت دفاع آمریکا برای این سمت منصوب شد و شورای ناتو انتصاب او را تایید کرد.

والترز در مراسم رسمی در مقر ستاد کل ناتو در بلژیک جانشین ژنرال کورتیس اسکاپاروتی، فرمانده نیرو‌های آمریکا در اروپا می‌شود.

او در حال حاضر فرمانده نیرو‌های هوایی آمریکا در اروپا، نیرو‌های هوایی آمریکا در آفریقا و فرماندهی هوایی متحد است. این خلبان سابق در چهار عملیات آمریکا در عراق حضور داشت. فرماندهی عالی نیرو‌های متحد در اروپا یکی از دو فرماندهی راهبردی ناتو است.

دوایت دیوید آیزنهاور، رئیس‌جمهور سابق آمریکا اولین فرمانده این مرکز تا سال ۱۹۵۲ بود. این مرکز مسئولیت فرماندهی عملیات نظامی ناتو و نیز برنامه ریزی نظامی عملیات را بر عهده دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ناتو ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار