رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه گفت: در تلاشیم تا یادمان‌ها به همان شکل اصلی بازسازی شوند.

1سردار سرتیپ دوم پاسدار احمد حق‌طلب رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مسئولیت‌های سازمان متبوع خود در رابطه با راهیان نور گفت: این سازمان دو ماموریت در این رابطه بر عهده دارد که نخست تامین راویان دفاع مقدس است که در قالب همراه کاروان‌های اعزامی به مناطق عملیاتی در کنار مردم حضور دارند و آنها را با عملیات‌های مختلف و روحیات رزمندگان آشنا می‌کنند.

وی ادامه داد: دومین مسئولیت این سازمان اداره یادمان‌های سراسر کشور است که بخش عمده آن در اختیار سپاه و بسیج قرار دارد. تامین اعتبارات مورد نیاز برای اداره جاری یادمان‌ها، خدمت‌رسانی به مردم، فضاسازی زیارتگاه‌ها و یادمان‌ها، احداث نمایشگاه‌های فرهنگی از تولیدات فرهنگی و راویان مستقر در این محل‌ها بر عهده سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه قرار دارد. امسال در نمایشگاه‌های فرهنگی در مناطق راهیان نور، بهترین کتاب‌های تالیفی سال جمع آوری شده و با تخفیف عرضه می‌شود.

سردار حق طلب درباره نحوه حضور راویان دفاع مقدس در یادمان‌های دفاع مقدس عنوان کرد: در این یادمان‌ها راویان ثابت دوران دفاع مقدس حضور دارند و خدمات ارائه می‌کنند.  تفاوت این راویان با راویان همراه سابقه حضور آن‌ها در همان منطقه عملیاتی است.  

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه درباره نحوه حفظ و نگهداری یادمان‌های دفاع مقدس تصریح کرد: آنچه امروز در یادمان‌ها مشاهده می‌کنم و مقایسه آن‌ها با خاطرات ذهن من، فاصله زیادی دارد. قطعا بقیه مسئولان هم با من در این مورد هم نظر هستند. مشکلات زیادی در این زمینه وجود دارد که به طور مثال  بخشی از بقایای آن زمان نظیر خاکریز‌ها به دلایل امنیتی جمع آوری شده و بخشی هم به دلیل فرسودگی از بین رفته است.  

وی افزود: تلاش‌های زیادی از سوی نهاد‌های نظامی همچون ستاد کل نیرو‌های مسلح، ارتش و سپاه در این زمینه انجام شده است و ما با آنچه در اختیار داشتیم در تلاش هستیم تا شکل یادمان‌ها به همان شکل اصلی بازسازی شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار