سردار ادیبی گفت: میزان زائران راهیان نور طی ده سال گذشته هر سال ١٠ درصد افزایش داشته است.

شسردار سرتیپ پاسدار نادر ادیبی دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره یادمان‌های اردو‌های راهیان نور در سال ٩٨ و تفاوت آن با سال ٩٧ گفت: همان طور که مردم شاهد بودند، طی سال‌های اخیر تلاش کردیم تا تصویر کامل تری از دفاع مقدس را به مردم ارائه کنیم.

وی افزود: باید تصویر دفاع مقدس در مناطق عملیاتی دیده شود. ما در تلاش هستیم تا در مناطقی که عملیات‌های دفاع مقدس انجام شده این کار صورت بگیرد و مردم در این مناطق و شنیدن روایت‌های آن دوران را با حضور در همان مناطق بشنوند.

سردار ادیبی عنوان کرد: طی مدت اخیر تعدادی یادمان جدید در استان خوزستان ایجاد شده و در حال حاضر حدود ٢١ یادمان دفاع مقدس در استان خوزستان وجود دارد که ظرفیت ارائه خدمات بسیاری را برای مردم دارد.

وی افزود: یادمان شهدای عملیات والفجر ١، یادمان شهید باقری در شمال فکه بخشی از یادمان‌هایی است که امسال به بهره برداری رسیده است. بخش دیگری از یادمان‌ها مانند یادمان شهدای ذوالفقاری که روایتگر حماسه مردم آبادان با ظرفیتی بالاتر آماده خدمت رسانی به مردم هستند و طی دو سال اخیر مورد بهره برداری قرار گرفته است.

دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور کشور اظهار کرد: برخی از مناطقی که روایتگر حماسه‌های رزمندگان است ممکن است جزو یادمان‌ها نباشد، ولی یادآور خاطرات دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: برای این کار نمایشگاه‌هایی در مناطق مختلف از جمله پایگاه چهارم شکاری نیروی هوایی ارتش در دزفول با هدف نمایش وضعیت صنایع هوایی و تلاش‌های این نیرو برگزار شده است. نمایشگاه بعدی در نقطه آب تیمور در جاده اهواز - خرمشهر توسط نیروی زمینی ارتش با بهره گیری از یگان‌های زرهی برپاشده و مردم می‌توانند از یگان‌ها و رسته‌های دفاع مقدس و اینکه چه وضعیتی در دوران دفاع مقدس داشته اند، بازدید کنند. نیروی هوافضای سپاه در یادمان عملیات بیت‌المقدس دستاورد‌های موشکی را به نمایش گذاشته است.

دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور کشور درباره تعداد یادمان‌ها در کل کشور تصریح کرد: یادمان دفاع مقدس در ٧ استان عملیاتی کشور از جمله خوزستان، ایلام، کردستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی، هرمزگان و بوشهر وجود دارد و در کل نزدیک به ۵٧ یادمان دفاع مقدس وجود دارد که به عنوان مراکز حضور مردم در راهیان نور خدمات ارائه می‌دهند.

سردار ادیبی درباره میزان استقبال امسال مردم از راهیان نور اظهار کرد: میزان بازدید مردم طی دهه گذشته هر ساله ١٠ درصد افزایش داشته است و امیدواریم این سیر رشد افزایش پیداکند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار