مدیر سازمان دانش آموزی اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان گفت: بر اساس برآوردهای صورت گرفته میزان کمک‌های نقدی و غیر نقدی دانش‌آموزان به هم نوعان خود در سال جاری ۲۵ درصد رشد داشته است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عباس ظهیری مدیر سازمان دانش آموزی اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه فعالیت‌هایی که با عنوان جشن نیکوکاری در مدارس انجام می‌شود، بر اساس دستورالعمل وزارت آموزش‌وپرورش است، اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در هر ناحیه آموزش و پرورش یک مدرسه به صورت نمادین این اقدام را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه با شروع نمادین این جشن در یک مدرسه دیگر مدارس نیز به مرور در برگزاری این جشن مشارکت داشتند، افزود: بر اساس برآورد‌های صورت گرفته میزان کمک‌های نقدی و غیر نقدی دانش‌آموزان به هم نوعان خود در سال جاری ۲۵ درصد رشد داشته است.

مدیر سازمان دانش‌آموزی اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان خاطر نشان کرد: کمیته امداد و یا آموزش‌وپرورش به دانش‌آموزان در خصوص نوع و مقدار اقلام و یا کمک مالی پیشنهادی نمی‌دهد، چرا که اسم این جشن نیکوکاری است و در نیکو کار بودن همان گونه که محدودیتی نیست، اجباری هم نیست.

وی اظهار کرد: بعد از تمام شدن جشن نیکوکاری کمک‌های جمع‌آوری شده در حضور نمایندگانی از اداره کل آموزش‌وپرورش و کمیته امداد به دانش‌آموزان نیازمند همان مدرسه یا مدارس دیگر اهدا می‌شود، کمک‌ها در زمینه تامین مایحتاج شب عید، لوازم التحریر و ... است.

ظهیری ادامه داد: در این ایام، کمیته امداد با هماهنگی و طبق قواعد موجود، پاکت‌ها و قلک‌هایی را بین دانش‌آموزان هر ناحیه توزیع و بعد از چند روز، جمع‌آوری می‌کند و مقدار کمکی که از این کار به دست می‌آید نیز برای دانش آموزان بی بضاعت هزینه می‌شود.

وی با تاکید اینکه هدف از برگزاری این جشن در مدارس علاوه بر کمک به دانش‌آموزان نیازمند، نهادینه کردن کمک به دیگران در دانش‌آموزان است، گفت: این طرح را هر ساله اجرا می‌کنیم تا به رفع فقر و محرومیت و ترویج فرهنگ و روحیه مشارکت‌پذیری و احترام و کمک به دانش آموزان نیازمند تا آنجا که می‌توانیم کمک کنیم.

 
انتهای پیام/م
 

نیکوکاری باید در سنین پایین نهادینه شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.