کاراندیش گفت: اعتبارات وزارت فرهنگ و ارشاد در ۵ساله اخیر رشد دو برابری را داشته است.

 کاراندیش معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سمنان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، گفت: اعتبارات وزارت فرهنگ و ارشاد در طول ۵ساله گذشته در تملک دارایی و هم در بخش هزینه ای  بیش از دو برابر افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: اعتبارات هزینه‌ای ارسالی به استان‌ها نسبت به سال ۹۲ بیش از ۶ برابر شده است.

کاراندیش گفت: در مجلس در بحث بودجه وزارت ارشاد رشد بسیار خوبی وجود دارد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد با اشاره به بند الحاقی تبصره ۹ که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مکلف است ۱۰ درصد از بهای بلیط کنسرت در کلان شهر را اخذ و به حساب واریز کند ادامه داد: معادل این مبلغ باید در ساماندهی کار‌های فرهنگی و هنری و رسیدگی به مجتمع‌های شهرستان‌های غیر از مرکز استان هزینه شود که با برآورد آن اعتبار قابل ملاحظه‌ای است و قابل وصول خواهد بود.

وی تصریح کرد: تا ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار قابل وصول در این امر خواهد بود، اما باید دید ۱۰ درصد اخذ شده بهای بلیط در شهرستان‌ها چه مقدار خواهد بود.

کار اندیش گفت: در سه حوزه ردیف اصلی وزارت فرهنگ، سینما و یارانه کتاب شاهد افزایش قبال توجه‌ای بوده ایم که بیش از ۱۱۱ میلیارد تومان افزایش را در این سه حوزه شاهد خواهیم بود.

معاون حقوقی وزیر فرهنگ و ارشاد به پروژه‌های نیمه تمام در کشور هم اشاره کرد و گفت: تصمیم بر این است که پروژه‌هایی که ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند در سال ۹۸ به اتمام برسد که حدود ۲۰ پروژه استانی و ملی در سال آینده به اتمام می رسد.

انتهای پیام / گ

حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سمنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.