گردشگران ، شهر عروس باغ های ایرانی را از جوشش چشمه سلیمانیه به تماشا می نشینند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهران سرمدیان، دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر در شهرستان کاشان، در نشست خبری این ستاد در فرمانداری کاشان، از بازگشایی چشمه سلیمانیه پس از ۴۰ سال خبر داد و گفت: گردشگران و مسافران نوروزی می‌توانند از این چشمه تاریخی نیز دیدن کنند.

وی، همچنین با اشاره طولانی بودن صف خرید بلیط اماکن تاریخی کاشان در سال‌های گذشته، افزود: زمینه فروش بلیط الکترونیکی نیز با هدف آسایش مسافران و گردشگران که تنها در سه استان کشور انجام می‌شود در کاشان فراهم شده است.

به گفته وی، چاپ و توزیع نقشه گردشگری شهرستان کاشان، استقرار ۴۰ راهنمای گردشگری در مکان‌های تاریخی و برپایی برنامه نوروزگاه با هدف معرفی مکان‌های تاریخی کاشان از دیگر برنامه‌های خدمات سفر این شهرستان برای تعطیلات نوروز است.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان افزود: افزون بر یک هزار و ۷۰۰ اثر دارای ارزش تاریخی در شهرستان کاشان شناسایی شده که ۳۲۵ مورد تا کنون در فهرست آثار ملی و یک اثر در فهرست میراث جهانی یونسکو (سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد) به ثبت رسیده است.

رشد ۱۲ درصدی بازدید از مکان‌های تاریخی کاشان

علیرضا عبدالله زاده، مسئول کمیته آمار و پردازش اطلاعات ستاد خدمات سفر کاشان نیز در ادامه این نشست گفت: بازدید از مکان‌های تاریخی این شهرستان در سال جاری به نسبت سال گذشته ۱۲ درصد افزایش یافت.

وی افزود: یک میلیون و ۶۷۱ هزار و ۵۲۳ نفر گردشگر در سال جای از مکان‌های تاریخی این شهرستان دیدن کردند که ۱۲۰ هزار و ۲۴۸ نفر از آن‌ها گردشگران خارجی بودند.

به گفته وی، مجموعه باغ تاریخی فین کاشان شامل باغ، موزه ملی و حمام قاجاری رتبه‌های نخست بنا‌های قابل بازدید کشور را به خود اختصاص داده است.

باغ فین در صدر بازدید گردشگران

مسئول کمیته آمار و پردازش اطلاعات ستاد خدمات سفر کاشان، با اشاره به اینکه افزون بر یک میلیون و ۹۵ هزارنفر از این بنای تاریخی دیدن کردند گفت: خانه‌های تاریخی طباطبائی ها، بروجردی ها، و تپه‌های سیلک نیز از دیگر اثر‌های تاریخی بودند که با استقبال گردشگران نوروزی رو به رو شدند.

عبدالله زاده، وجود ۴۱ مرکز اقامتی در کاشان شامل ۱۰ هتل، ۶ بومگردی، چهار هتل آپارتمان، چهار میهمان پذیر، ۱۶ اقامتگاه سنتی و یک زائر سرا را یادآورشد و گفت: این مکان‌ها در مجموع دارای حدود ۲ هزار تخت است.

اسکان ۲۷۰ هزار نفر گردشگران داخی و خارجی در مرکز‌های اقامتی کاشان

وی تصریح کرد: امسال در مجموع افزون بر ۲۷۰ هزار نفر گردشگران داخی و خارجی دراین مرکز‌های اقامتی اسکان داشته اند.

نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر با ارائه گزارشی از فعالتی‌های انجام شده اعضای این ستاد در سالن اجتماعات فرمانداری کاشان برگزار شد.

 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.