مدیرعامل هلال احمر استان کرمان گفت:۴۲۰ نفر از نیرو‌های هلال احمر استان کرمان در قالب طرح نوروزی آماده خدمت درقالب ۲۵ پست ثابت هستند.

آمادگی ۴۲۰ نیروی هلال احمرکرمان برای نوروزبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، رضافلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان در نشست خبری تشریح طرح‌های نوروزی جمعیت هلال احمر استان کرمان با بیان اینکه خدمات سفر استان کرمان دارای ده کمیته است گفت: کمیته امداد و نجات استان با هدف ایجاد آمادگی و پیش بینی عملیات امداد و نجات و حوادث جاده‌ای و پاسخ گویی به موقع به حوادث جاده‌ای تشکیل شده است و ریاست آن برعهده جمعیت هلال احمراست که با همکاری برخی از ارگان‌ها چون اورژانس، شهرداری و میراث فرهنگی خدمات رسانی می‌کند،

وی افزود: بهره گیری از طرح‌های نوروزی سازمان امداد و نجات و مرکز فوریت علوم پزشکی، استقرار پایگاه‌های سلامت و ایمنی در محور‌های مواصلاتی، ایجاد کمپ‌های نوروزی، برگزاری مانور‌های امداد و نجات برای آمادگی قبل از نوروز، اسکان برای مسافران حادثه دیده و اضطراری، پیش بینی تجهیزات ارتباطی برای اطلاع رسانی مناسب به مسافران و گردشگران در زمان وقوع حوادث از کار‌های این کمیته است.

فلاح با بیان این کمیته امسال به شکل طرح جامع خدمات نوروزی به مردم و مسافران نوروزی خدمات می‌دهد، افزود: ۲۵ پست ثابت، ۸ پست سیار و ۲۴ فضای دوستدار کودک، ۸ خیمه نماز و ۹ ایستگاه سلامت با حضور ۴۲۰ نفر از جمعیت هلال احمر ارائه خدمات می‌دهند.

وی بر پایی فضای دوستدار کودک در ورودی پایگاه‌ها با نقاشی‌هایی تحت عنوان صلح و دوستی را بهانه خوبی برای استراحت خانواده‌ها و از یاد بردن سختی سفر عنوان کرد وبیان کرد: بعد از عید این نقاشی‌ها در جشنواره‌ای ارائه و به صاحبان آن جوایزی اعطا می‌شود .

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: در پایگاه سلامت چکاپ‌های مختلف فشار خون، قند وغیره صورت می‌گیرد که در صورت نیاز فرد به مکان‌های درمانی ارجاع داده می‌شود.

وی به پویش ملی به رفت، بهبود رفتار ترافیکی اشاره کرد و گفت: در سراسر کشور پست‌های ثابت و سیار در ورودی شهر‌ها وجود دارند و برای اجرایی کردن این پویش فعالیت می‌کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر استان کرمان با بیان اینکه اولین گروه هدف ما در طرح به رفت رانندگان است و تأثیر گذاری بر روی رانندگان از طریق کودکان یعنی غنچه‌های هلال بهتر انجام می‌گیرد، بیان داشت: در این طرح اعضای‌های هلال احمر با ارتباط چهره به چهره با مسافران و تشویق مسافران به مطالعه و امضای میثاق نامه و ثبت اثر انگشت بر روی میثاق نامه، آن‌ها را موظف به اجرای مفاد آن در طول سفر می‌کنند.

وی مواد این میثاق نامه را عمل به تعهدات اخلاقی و رعایت قوانین رانندگی در طول سفر دانست، افزود: از افراد در هنگام تعهد عکس گرفته می‌شود و این عکس‌ها در فضای مجازی منتشر می‌شوند.

فلاح پروژه و اقدام بعدی سازمان جمعیت هلال احمر استان کرمان در ایام نوروز را پروژه سحاب یعنی سازمان حرکت امدادی و بشر دوستانه دانست و اظهار کرد: در این حرکت تعدادی از اعضای جمعیت هلال احمر استان کرمان به شکل پیاده یا دوچرخه سوار با رویکرد پیشگیری و ایمن سازی جهت ارائه خدمات امدادی پیشگیرانه و بشردوستانه و محیط زیست در شلوغترین آسیب پذیرترین نقاط خدمات ترائه می‌دهند.

وی با با بیان اینکه نوروزبانان بی نوروز هرگونه حادثه‌ای را پوشش می‌دهند، گفت: در طرح امداد و نجات، ۳۱ پایگاه امداد و نجات ثابت و موقت که شامل ۲۱ پایگاه ثابت و ۱۰ پایگاه موقت، به صورت ۲۴ ساعت با حضور ۵۰۰ نفر نجاتگر، پرستار، امدادگر و پرسنل به مردم و مسافران نوروزی خدمات ارائه می‌دهد.

رئیس جمعیت هلال احمر استان کرمان ادامه داد: در این طرح ۲۰ مرکز پیام در سراسر استان و تیم امداد و نجات ویژه خواهران در مرکز استان و واکنش سریع در مرکز استان آمادگی کامل برای ارائه خدمات دارند.

وی با بیان اینکه هدف جمعیت هلال احمر امدادرسانی به تمامی حوادث به خصوص حوادث جاده ای، اسکان اضطراری و درماندگان در پایگاه‌های ثابت است،بیان داشت: تیم‌های امداد و نجات زمینی و هوایی در جاده‌های مواصلاتی، چون انار، راور به مشهد، ورودی بم، سیرجان، کهنوج و فهرج مستقر می‌شوند.

فلاح از وجود یک هلی کوپتر جمعیت هلال احمر در روز‌های خاص در بیمارستان‌های افضلی پور کرمان، قائم بردسیر و پاستور بم سخن گفت.

انتهای پیام/ح

آمادگی هلال احمر استان کرمان برای نوروز

برچسب ها: هلال احمر ، نوروزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار