غرفه کمیته زنان خانه احزاب خراسان رضوی یکی دیگر از غرفه‌های حاضر در نمایشگاه توانمندی بانوان ایران زمین است و این غرفه به رویکرد سیاسی زنان می‌پردازد.

حضور بانوان سیاسی خراسان رضوی در نمایشگاه سایه‌سار مینوبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، طاهره رحیمیان مشهدی، فعال حوزه تشکل‌های سیاسی و رئیس خانه احزاب خراسان رضوی گفت: هشت سال است که احزاب به اجبار سکوت کرده بود و ما نتوانستیم کاری انجام دهیم، اما زمان دولت اعتدال روی کار آمد و رویکرد آن به سمت بال و پر دادن به احزاب بود فعالیت خود را آغاز کردیم.

وی ادامه داد: در معاونت سیاسی استانداری و وزارت کشور خانه احزاب تشکیل و مقداری وضعیت ساماندهی شد، خانه احزاب یک نهاد صنفی است و از حقوق صنفی احزاب حمایت می‌کند. دوسال پیش که شورای مرکزی خانه احزاب تشکیل شد ما ۳۶ حزب اصلاح‌طلب شناسنامه‌‍ دار ثبت شده در کمسیون ماده ده احزاب استان داشتیم. انتخاباتی برگزار شد که من به عنوان دبیر جمعیت زنان نواندیش حضور پیدا کردم و تنها خانمی بودم که به هیئت رئیسه خانه احزاب راه پیدا کردم.

فعال حوزه تشکل‌های سیاسی و رئیس خانه احزاب خراسان رضوی  با بیان اینکه هفت حزب اصولگرا، هفت حزب اصلاح‌طلب و یک حزب اعتدالی در هیئت رئیسه خانه احزاب حضور دارند، گفت: از سال ۹۲ که فرشته سلجوقی در جایگاه مدیرکل دفتر اموربانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی قرار گرفت عملکرد و رویکردش را مطلوب دانستم، او فضا را برای همه بانوان به دور از نگاه سیاسی محیا کرد و فضایی ایجاد شد که بانوان توانمندی خود را بروز دهند. از آذر ماه سال جاری که ایده این نمایشگاه مطرح شد پیشنهاد دادم ما به عنوان صنف سیاسی بانوان در نمایشگاه حضور داشته باشیم.

 رحیمیان مشهدی با اشاره به اینکه خوشبختانه با مساعدت سلجوقی به عنوان رئیس کمیته زنان خانه احزاب خراسان رضوی مسئولیت مدیریت غرفه خانه احزاب را برعهده گرفتم، افزود: تمام بانوان سیاسی و توانمند سطح شهر از طیف اصلاح‌طلب، اصولگرا و اعتدالی جهت حضور در غرفه اطلاع‌رسانی کردیم. برای اولین بار یک صنف سیاسی در نمایشگاه‌های بین‌المللی حضور پیدا کرده است و با همراهی مسئولان توانستیم برنامه‌ریزی برای غرفه انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه بانوان مطرح سیاسی در غرفه ما حضور پیدا خواهند کرد، تصریح کرد: پنجشنبه بتول گندمی، عضور شورای اسلامی شهر مشهد و جمعه سازمان زنان اعتدال و توسعه به غرفه ما خواهند آمد، خانه احزاب حدود دوسال است که تشکل شده است ما در ابتدای کار دو انتخابات در پیش داشتیم و کمیته‌های سیاسی تشکیل دادیم، همچنین آیین‌نامه‌هایی تدوین کردیم. در حال حاضر مشغول به تبیین آیین‌نامه کمیته زنان خانه احزاب هستیم.

رئیس خانه احزاب خراسان رضوی با بیان اینکه خانه احزاب متشکل از احزاب سیاسی است و مستقیما عضو پذیری ندارد، عنوان کرد: افراد در احزاب حضور پیدا می‌کنند و دبیران احزاب در شورای مرکزی خانه احزاب حضور دارند، برای اولین بار در تاریخ کشور وقتی احزاب بخواهند مجوز بگیرند باید گرایش سیاسی خود را مشخص کنند در آخرین آمار ۵۲ حزب به ثبت رسیده‌اند که مجوز فعالیت در استان را دارند که عضو خانه احزاب هستند.

وی اظهار داشت : با تغییر و تحولاتی که در اساسنامه خانه احزاب به تصویب رسیده است، تغییری در تعداد احزاب اتفاق افتاده است و برخی از احزاب به علت اینکه واجد شرایط نبودند نتوانستند به فعالیت خود ادامه دهند. ما در استان چندین حزب داریم که دبیران آن بانوان هستند.

انتهای پیام// ف. ح


حضور زنان نواندیش در نمایشگاه توانمندی‌های بانوان ایران زمین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.