شرکت هوندا و زیرمجموعه آن آکورا بیش از ۱.۱ میلیون دستگاه خودرو را به دلیل نقص در ایربگ فراخوان کرده‌اند.

فراخوان بیش از ۱ میلیون دستگاه خودرو توسط هوندابه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت ژاپنی تاکاتا یکی از مشهور‌ترین سازندگان کیسه‌های هوای خودرو در جهان است که طی چند سال گذشته، نقص فنی در ایربگ‌های تولیدی این شرکت موجب مرگ ۲۳ نفر در سرتاسر دنیا شده است. گزارش‌های حاکی از آنند که ایربگ‌های تاکاتا حین رانندگی به صورت ناگهانی منفجر شده و موجب مرگ سرنشینان خودرو می‌شوند. از آن‌جایی که ایربگ‌های تولیدی تاکاتا در چندین برند خودرو در دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرید، پس از انتشار اخبار شرکت‌های مصرف کننده ایربگ‌های تاکاتا همچون آئودی، بی‌ام‌و، مرسدس‎بنز، دایملر، فراری، سوبارو، تسلا، فولکس‌واگن و ده‌ها شرکت دیگر با هدف جلوگیری از صدمات احتمالی، خودرو‌های تولیدی خود را برای تعویض ایربگ فراخوان کردند. طی سال‌های اخیر نزدیک به ۱۰۰ میلیون باد کننده ایربگ تولیدی شرکت تاکاتا فراخوان شده که تا کنون بیش از ۱۱ میلیون ایربگ در آمریکا تعویض و عیب‌یابی شده است.

حال شرکت هوندا نیز خودرو‌های تولیدی خود و زیرمجموعه خود آکورا را به تعداد ۱ میلیون ۱۰۸ هزار و ۹۳۹ دستگاه فراخوان کرده است. طی این فراخوان قرار است پرتاب کننده ایربگ این خودرو‌ها تعویض شود. این فراخوان شامل مدل‌های آکورا ۳.۲CL مدل ۲۰۰۳، ILX مدل ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶، ILX هیبریدی ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۴، MDX مدل ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۶، RDX مدل ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۶، ۳.۲TL مدل ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۳، ZDX مدل ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ و TL مدل ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۳ می‌شود.

محصولات هوندای فراخوان شده نیز شامل هوندا سیویک ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۵، سیویک هیبرید ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۵، سیویک GX NGV مدل ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۵، المنت ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۱، فیت مدل ۲۰۰۷، اودیسه مدل ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۴، پایلوت مدل ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۸ و ریج‌لاین مدل ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۴ می‌شود.

فقط این مدل‌های اعلام شده نیازمند مراجعه به نمایندگی‌های مجاز برای تعویض پرتاب‌کننده ایربگ راننده هستند و دیگر مدل‌ها مشکلی نخواهند داشت. مالکان این خودرو‌ها می‌توانند بدون وقت قبلی به نمایندگی مراجعه کنند و به صورت رایگان به مشکل خودروی آن‌ها رسیدگی شود.


بیشتر بخوانید: ادامه فراخوان ایربگ‌های شرکت تاکاتا به دلیل نقص فنی و مرگ ۲۳ نفر


انتهای پیام/

ادامه فراخوان ایربگ‌های تاکاتا توسط هوندا و آکورا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار