شرکت آمریکایی رَم، وانت مدل ۱۵۰۰ خود را برای عیب‌یابی در سیستم فرمان فراخوان کرده است.

احتمال از کار افتادن فرمان در وانت رَم ۱۵۰۰!به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، نسل جدید وانت رم ۱۵۰۰ از جمله پیکاپ‌های کاربردی و پر‌طرفدار در آمریکایی شمالی بوده که رقابت مستقیمی با محصولاتی همچون فورد F-150 و شورولت سیلورادو دارد. حال به تازگی شرمت رَم طی فراخوانی، نقص فنی در سیستم فرمان این خودرو را اعلام کرده است. مشکل به این گونه است که باتری مورد استفاده برای موتور کمکی هیدرولیک فرمان دچار مشکلاتی در مدیریت تقسیم نیروی الکتریکی است. بدین ترتیب در صورت وجود مشکلی در باتری و کاهش یا افزایش ولتاژ آن، ممکن است موتور‌های کمکی فرمان از کار افتاده و خودرو دچار فرمان‌پذیری خارج از کنترل راننده شده و سبب تصادفات جبران‌ناپذیری شود.

شرکت خودروسازی رَم این‌ بار ۱۵۹ هزار و ۷۴۰ دستگاه خودروی مشکوک به این نقص فنی در ایالات متحده آمریکا را برای اعمال تغییرات فراخوان کرده است. این در‌حالی است که تقریباً یک‌سوم این تعداد هنوز به فروش نرسیده و در نمایندگی‌ها قرار دارند. در کنار آن ۱۸ هزار و ۶۸۲ دستگاه از این خودرو در کانادا، ۴۰۷ دستگاه در مکزیک و ۳ هزار و ۴۰۹ دستگاه در خارج از محدوده آمریکای شمالی دچار این مشکل هستند.

در حال حاضر این شرکت هنوز اعلام نکرده که چه زمانی قرار است خریداران از سوی نمایندگی‌ها از این مسئله مطلع شوند اما مشتریان می‎توانند با تماس با شماره‌های شرکت به نزدیک‌‎ترین نمایندگی مراجعه کرده و مشکل خودروی خود را به صورت رایگان برطرف سازند. پیش‌تر نیز خودروی رم ۱۵۰۰ سه ‌‎بار برای نقایص فنی فراخوان شده بود. این نقایص شامل مشکل اکسل عقب به دلیل روغن‌کاری نادرست، مشکل کروز‌کنترل و عدم توانایی لغو آن توسط راننده و مشکل صندلی‌ها در عدم تشخیص سرنشین برای اخطار کمربند و فعال شدن ایربگ‌ها می‌شد.

احتمال از کار افتادن فرمان در وانت رَم ۱۵۰۰!

رم ۱۵۰۰ مجهز به یک پیشرانه حجیم ۵.۷ لیتری ۸ سیلندر V شکل مدل HEMI با توان تولیدی ۳۹۵ اسب‌بخار و گشتاور ۵۵۶ نیوتن‌متر است تا این خودرو از توان کافی برای حمل و بکسل کردن محموله‌های سنگین برخوردار باشد. همچنین یک موتور کوچک برقی در هنگام افت توان پیشرانه بنزینی وارد مدار می‌شود. البته این موتور برقی توانایی حرکت دادن خودرو به صورت مستقل را ندارد و باید به صورت همزمان با پیشرانه بنزینی به فعالیت بپردازد. توان تولیدی نیز به کمک یک گیربکس ۸ دنده اتوماتیک به هر چهار‌چرخ منتقل می‌شود. قیمت این خودرو در نسخه پایه از ۳۱ هزار دلار آغاز می‎شود.


بیشتر بخوانید: رضایت مشتریان از نسل جدید اتومبیل رم ۱۵۰۰ - Ram 1500 +تصاویر


انتهای پیام/

نقص فنی در وانت رَم ۱۵۰۰ و فراخوان شرکت

برچسب ها: فناوری ، رم ، ram
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۶ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
همین پراید ما خوبه بدون نقص هست
Iran (Islamic Republic of)
armin
۱۹:۴۸ ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
مثل ما پراید ندارند که تمام مشکلاتشون حل بشه
آخرین اخبار