معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه به تدریج حسب ضرورت، کارکرد‌های تازه‌تر و جدیدتری پیدا کرد منشا آن تغییرات و تحولاتی بود که در محیط پیرامون دانشگاه به وجود آمد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در آغاز شکل گیری دانشگاه ها، این نهاد مختص گروه نخبگان جامعه بود و پیوند دادن جامعه با دانشگاه یک الزام است و از این رو رفع بخشی از مشکلات در حوزه‌های مختلف مستلزم حساسیت بیشتر دانشگاه نسبت به مسائل پیرامون خود است.

وی افزود: این گروه افراد طبقه ممتاز جامعه با دانشگاه سرو کار داشتند و بحث‌های این نهاد بیشتر نظری بود و کمتر وجه عملی را دنبال می‌کرد حساسیت بیشتر دانشگاه نسبت به جامعه پیرامون خود لازم است و باید برای رفع بخشی مشکلات از بیرون از دانشگاه تقاضا داشته باشیم.

غفاری بیان داشت: حل مسائل تنها محدود به مسایل داخلی این نهاد نباشد، زیرا همزمان با بیشتر شدن کارکرد‌های دانشگاه، انتظارات نیز از ما بیشتر شده چرا که به همان اندازه که دانشگاه برای تربیت افراد حرفه‌ای بر اساس رشته تحصیلی شان، مسئولیت دارد در مقابل دیگر انسان‌ها نیز مسئولیت دارد تا در کل شهروندان مطلوب تری داشته باشیم.

با استفاده از نیرو‌های نخبه موجود می‌توان با رفع مشکلات، جامعه از کیفیت زندگی مطلوب تری برخوردار باشد و حل مسائل مبتلابه جامعه را نیاز به استفاده از سیاستگذاری چندگانه است و دانشی که در درون دانشگاه است باید چند رشته‌ای باشد به این دلیل که رفع این مشکلات و مسائل از طریق یک رشته قابل حل نیستند و نیاز است رشته‌های مختلف کنار هم قرار بگیرند تا مسائل را مورد واکاوی همه جانبه قرار دهند.

انتهای پیام/م

توجه دانشگاه ها به مسائل و مشکلات جامعه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.