مسئول بسیج دانشجویی خوزستان از اعزام ۲۱۳ کاروان دانشجویی به اردو‌های راهیان نور خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمدحسین شادمان‌فر، مسئول بسیج دانشجویی خوزستان با اشاره به ثبت نام ۸ هزار و ۵۲۰ نفر در اردو‌های راهیان نور دانشجویی در اسفندماه در استان گفت: این افراد در قالب ۲۱۳ کاروان از دانشگاه‌های سراسر خوزستان به اردو‌های راهیان نور اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام برای شرکت در اردو‌های راهیان نور دانشجویی در دهه فجر و از طریق تارنمای ره‌نور به نشانی rahnoor.ir انجام شده، اظهار داشت: اعزام این کاروان‌ها از ۸ اسفندماه آغاز شده و تا ۲۳ اسفندماه ادامه دارد.

شادمان فر تصریح کرد: ثبت‌نام‌ها هنوز ادامه دارد و دانشجویان تا قبل از تاریخ اعزام دانشگاه و شهرستان خود می‌توانند برای ثبنام و شرکت در اردو اقدام نمایند.

مسئول بسیج دانشجویی خوزستان با بیان اینکه برخی اردو‌های راهیان نور دانشجویی یک روزه و برخی ۲ روزه هستند و این مساله به فاصله دانشگاه‌ها تا یادمان‌های دفاع مقدس بستگی دارد، اذعان داشت: تلاش کردیم در سال جاری تمام مراحل و مباحث مرتبط با اردو‌های راهیان نور دانشجویی توسط دانشجویان طراحی شود و تلاش کردیم از تمرکز در مرکز جلوگیری کنیم. کاروان‌های اعزامی تقریبا به تمام یادمان‌ها می‌روند، اما بیش‌تر تجمع کاروان‌های ما در یادمان شهدای هویزه و شلمچه است.

این مقام مسئول افزود: امسال در خصوص محتوای اردو‌ها چند کار متفاوت انجام می‌شود؛ به طور مثال امسال از راویان و اساتید رزمنده در کاروان‌های دانشجویی استفاده می‌شود. همچنین بازدید از تاسیسات علمی که ناشی از خودباوری و جهاد متخصصان ایرانی هستند، در دستور کار ما قرار دارد. با توجه به اینکه ۴۰ سالگی انقلاب را نیز پشت سر گذاشته‌ایم، تلاش می‌کنیم دانشجویان از این تاسیسات نیز بازدید کنند و آن‌ها را ببینند.

محمدحسین شادمان‌فر درخصوص افزایش تعداد شرکت‌کنندگان در اردو‌های راهیان‌نور بیان کرد: تعداد ثبت‌نام‌کنندگان در اردو‌های راهیان نور در اسفندماه امسال نسبت به سال گذشته مقداری افزایش داشته است، اما این افزایش خیلی قابل توجه نیست. در مجموع اعزام سالیانه در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶، در طول سال ۲۰ درصد افزایش اعزام داشته‌ایم. سیاست ما در بسیج دانشجویی خوزستان این است که سالانه حداقل ۱۰ درصد از دانشجویان استان را به راهیان نور اعزام کنیم که امسال این اتفاق افتاده است.

انتهای پیام/گ

مناطق عملیاتی خوزستان میزبان دانشجویان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.