مدیرکل هواشناسی کردستان گفت:آسمان این استان ازامروز تا روز دوشنبه هفته آینده تحت تاثیر ۲ موج بارشی جدید قرار می‌گیرد که پیامد آن ابری و مه آلود شدن هوا، بارش باران و برف همراه با وزش باد گاهی شدید است.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، رحیم صدیقی مدیرکل هواشناسی کردستان گفت: براساس تحلیل آخرین نقشه‌ها و خروجی مدل‌های هواشناسی آسمان این استان ازامروز تا دوشنبه هفته آینده تحت تاثیر ۲ موج بارشی قرار می‌گیرد که میزان بارش‌ها در نواحی غربی و جنوبی بیشتر از سایر نقاط است.

وی افزود: پیامد این امواج ابری و مه آلود شدن هوا، بارش باران و برف همراه با وزش باد گاهی شدید است.

صدیقی بیان کرد:پتانسیل بارش در نواحی غربی و تا حدودی جنوبی استان شامل بانه، مریوان و سروآباد، منطقه اورامان، سنندج و کامیاران نسبت به نواحی دیگر بیشتر است و پیش بینی می‌شود که نوار غربی استان در مجموع بارش بیشتر از ۶۰ میلیمتر را داشته باشد.

وی اضافه کرد: بیشترین فعالیت موج اول بارشی از عصر و اوایل امشب تا صبح جمعه و برای موج دوم در روز‌های یکشنبه و دوشنبه هفته آینده است.

مدیرکل هواشناسی کردستان گفت: با توجه به مقدار بارش ها، در برخی نقاط امکان آب گرفتگی معابر شهری و روستایی بصورت موقت وجود دارد و همراه با این سامانه‌های بارشی سرعت وزش باد قابل ملاحظه و گاهی شدید بیشتر از ۱۵ متر بر ثانیه پیش بینی می‌شود.

وی افزود: با این امواج بارشی رخداد رعد وبرق و بارش تگرگ هم وجود دارد و در گردنه‌ها و جاده‌های مواصلاتی، کولاک و مه سبب لغزندگی، کاهش دید و اختلال در تردد می‌شود.

وی اضافه کرد: امکان سقوط بهمن در ارتفاعات و دامنه‌های برف گیر و در برخی نقاط ریزش کوه وجود دارد در روز‌های پنجشنبه تا شنبه با توجه به تشکیل گرد و خاک برروی عراق و سوریه، بخشی از آن به استان منتقل و کیفیت هوا و دید را کاهش می‌دهد.

انتهای پیام/م

ورود موج جدید بارشی به آسمان کردستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.