معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: بخشی از اقتصاد مردم مازندران با ورود گردشگران و مسافران تامین می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مهران حسنی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه بخشی از اقتصاد مردم استان با ورود مسافران تامین می‌شود، گفت: تا زمانی که گردشگر و گردشگری محور توسعه قرار نگیرد نمی‌توان انتظار گردشگری صنعتی و بی عیب و نقص داشت.

وی با بیان اینکه مازندران با ظرفیت‌های گردشگری بی شمار اولویت اصلی استان در بحث توسعه و اقتصاد نیست، افزود: ظرفیت تخت استان مازندران برای اقامت مسافران حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تخت است.

حسنی گفت: از این تعداد ظرفیت تخت فقط ۵۸ هزارعدد از آن‌ها رسمی هستند که شامل هتل، متل، بوم گردی، مجموعه‌های مهمان پذیر است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران افزود: تعداد فضای رسمی نیز با میانگین ۵۸درصد در طول سال پر می‌شود که ریشه در کیفیت ناکافی، پراکندگی نامناسب، قیمت انعطاف ناپذیر و نبود برنامه برای گردشگرپذیری در فصول مختلف سال دارد.

وی با بیان اینکه هیچ افزایش قیمتی برای اقامت در هتل‌ها و مراکز گردشگریمازندران در تعطیلات نوروز سال آینده پیش بینی نشده است، گفت: گردشگران نوروزی علاوه بر مراجعه حضوری به هتل‌ها، به صورت اینترنتی نیز به سایت مراکز اقامتی میتوانند مراجعه کنند.

وی تعداد اقامت گاه‌های بوم گردی استان را اکنون ۱۰۵ مرکز اعلام کرد و افزود: تعداد دیگری هم در نوبت صدور پروانه بر اساس موافقت‌های قبلی هستند.

فرزانه مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری مازندران نیز با اشاره به نیمه کاره بودن بیش از ۳هزار میلیارد تومان طرح گردشگری در استان و انتظار سرمایه گذاران برای تکمیل این طرح‌ها ،گفت: با بهره برداری از طرح‌های زیربنایی و توسعه زیرساختها، گام مهمی می‌توانیم برداریم، اما محدودیت‌های منابع اعتباری وجود دارد.

آمار‌ها نشان می‌دهد سالانه حدود ۲۰میلیون نفر به مازندران سفر می‌کنند و حدود ۶۰میلیون شب در این استان اقامت دارند.

رقم ۲۰ میلیونی، نه تنها مازندران را در جذب مسافر درون ایران بی رقیب می‌کند، بلکه حتی هم تراز بسیاری از کشور‌های گردشگر پذیر دنیا قرار می‌دهد و از بسیاری از آن‌ها هم پیشی می‌گیرد.

انتهای پیام/آ

  رونق اشتغالزایی در مازندران با ورود گردشگران

برچسب ها: میراث فرهنگی ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.