دبیر تهک دریایی هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: تشکل‌های صیادی و سایر فعلان دریایی امروز می‌توانند با رعایت احتیاط و اتخاذ تمهیدات لازم به فعالیت‌های صید و صیادی بپردازند.

دریای عمان برای انجام فعالیت‌های دریایی مساعد شدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، محمدرضا سالاری فنودی دبیر تهک دریایی هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: امروز آسمان نواحی ساحلی جنوب سیستان و بلوچستان صاف تا نیمه ابری است. همچنین وزش باد نیز جریان دارد و دریای عمان در بخش‌های غربی به نسبت مواج است.

وی افزود: فردا بر تراکم ابر‌های نواحی جنوب سیستان و بلوچستان افزوده می‌شود و احتمال ریزش رگبار پراکنده باران وجود دارد. این شرایط گاهی با وزش باد همراه است و انتظار می‌رود دریا به نسبت آرام شود.

دبیر تهک دریایی هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: وضعیت جوی و دریایی مسیر حرکتی شناور‌های تجاری به سمت کلیه بنادر امارات (دبی) و دیگر بنادر خلیج فارس، بنادر عمان (مسقط)، پاکستان (کراچی) و هندوستان (بمبئی) مساعد است.

سالاری فنودی گفت: تردد شناور‌های صیادی صنعتی و برودتی در عرض‌های پایین با هماهنگی با مراکز اطلاع رسان همراه باشد.

وی در ادامه به وضعیت جوی روز‌های جمعه و شنبه نواحی جنوبی سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: در این روز‌ها آسمان سواحل دریای عمان صاف تا نیمه ابری است و وزش باد مانند روز پنج شنبه ادامه دارد.

دبیر تهک دریایی هواشناسی استان خاطرنشان کرد: در این دو روز غبار صبحگاهی نیز برای برخی بخش‌های نوار ساحلی دور از انتظار نیست.

سالاری فنوی عنوان کرد: شماره تماس ۱۵۵۰ مرکز جستجو و نجات اداره کل بنادر و دریانوردی (MRCC) جهت هماهنگی و اطلاع رسانی حوادث دریایی در خدمت مردم جنوب استان است.

انتهای پیام/ع

دریای عمان برای انجام فعالیت‌های دریایی مساعد شد

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.