معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه گفت : در ۹ ماهه امسال کاهش ۱۳ درصدی آمار طلاق و افزایش یک درصدی ازدواج را در استان داشته ایم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،محمدابراهیم الهی تبار معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه بابیان اینکه بانک‌های استان امسال ۴۰۳ میلیارد تومان وام ازدواج پرداخت کرده‌اند، گفت : این میزان تسهیلات به ۲۵ هزار جوان کرمانشاهی - قریب به ۱۳ هزار زوج- پرداخت شده است.

وی گفت : بانک ملی با پرداخت ۶۸۰۰ فقره بیشترین پرداختی وام ازدواج را بین بانک‌های استان داشته و کمترین پرداختی هم با یازده فقره مربوط به بانک توسعه صادرات بوده است.

معاون استانداری کرمانشاه اضافه کرد: طبق آخرین آمار ۴۹۰۰ جوان کرمانشاهی در صف وام ازدواج قرار دارند.

وی در ادامه اشاره‌ای هم به آخرین وضعیت ازدواج و طلاق در استان داشت و عنوان کرد: باتوجه به اینکه از سال گذشته مجموعه‌ای از اقدامات در راستای کاهش آمار طلاق در استان انجام گرفته که شامل فعالیت‌های مداخله‌ای حین ازدواج، بعد از ازدواج و مهارت آموزی خانواده‌ها است، خوشبختانه شاهدیم که شرایط ازدواج در استان وضعیت بهتری را طی می‌کند و از سوی دیگر روند افزایشی طلاق نیز متوقف شده است.

الهی تبار یادآور شد: در حال حاضر در سطح استان ۳۰ مرکز پیش بینی شده تا برای زوجینی که می‌خواهند زندگی مشترک خود را آغاز کنند، یک دوره شش ساعته کلاس آموزشی برگزار می‌کنند.

وی افزود: همچنین از زمانی که سامانه "تصمیم" برای مشاوره به زوج‌هایی که در آستانه طلاق هستند در استان راه اندازی شده، ۲۷ درصد از پرونده‌های این سامانه که به گروه مشاوران ارجاع شده با سازش همراه بوده است.

معاون استانداری کرمانشاه در ادامه گفت: با مجموعه این اقدامات در ۹ ماهه امسال شاهد کاهش ۱۳ درصدی آمار طلاق و رشد یک درصدی ازدواج در استان بوده ایم.

وی افزود: براین اساس، برابر هر چهار ازدواج در استان یک طلاق ثبت شده که این آمار در سال گذشته ۳.۴ دهم درصد ازدواج به ازاء یک طلاق بوده است.

الهی تبار در پایان همچنین بر لزوم راه اندازی دبیرخانه ستاد ساماندهی جوانان استان تاکید کرد .

 

 

انتهای پیام/د

پرداخت تسهیلات به ۲۵ هزار جوان کرمانشاهی

 

برچسب ها: تسهیلات ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.