رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی سیستان و بلوچستان گفت: جشنواره فرهنگی ورزشی دا (مادر) از ۲۱ اسفند به مدت ۲ روز با حضور باشکوه زنان و دختران در روستای پزم تیاب کنارک برگزار شد.

جشنواره فرهنگی ورزشی «دا» در کنارک برگزار شدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، محمدامیر براهویی رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: شرکت کنندگان در این جشنواره در پنج بخش بازی‌های بومی و محلی، جشنواره غذا، پخت نان، نمایشگاه صنایع دستی، نقش حنا و سوزن دوزی به رقابت پرداختند.

وی هدف از برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی «دا» را آشنایی با آئین ها، سنت‌ها و فرهنگ غنی مردم شهرستان کنارک عنوان کرد.

رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی سیستان و بلوچستان گفت: ویژه برنامه‌های فرهنگی ورزشی با توجه به وسعت و ساکن بودن نیمی از جمعیت این استان در روستا‌ها هر ساله برگزار می‌شود که تاکنون با استقبال بسیار خوبی از سوی مردم رو به رو شده است.

وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان از استان‌های سرآمد در رشته بازی‌های بومی و محلی است اظهار داشت: برگزاری رقابت‌های مختلف ورزشی در روستا‌ها ضمن ایجاد شور و نشاط سبب افزایش مشارکت بانوان استان در این عرصه مهم و تاثیر گذار می‌شود.

براهویی بیان کرد: با توجه به تنوع فرهنگی تاکنون ۱۳۰ بازی بومی و محلی در سیستان و بلوچستان شناسایی شده به طوریکه تنوع این رشته‌ها زمینه جذب بیش از ۶ هزار ورزشکار سازمان یافته را در این هیات فراهم کرده است.

انتهای پیام/ع

جشنواره فرهنگی ورزشی «دا» در سیستان وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.