رییس کل دادگستری استان کرمان گفت:در سال جاری ۵۹۶ هکتار از اراضی دولتی استان کرمان از ید متجاوزین رفع تصرف و بیش از ۱۸۰۰ چاه آب‌های سطحی و عمقی که غیر مجاز بودند پر و مسلوب المنفعه شده است.

رفع تصرف از ۵۹۶ هکتار اراضی دولتی استان کرمان/ گشت های حفاظتی در نوروزبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ یدالله موحد رییس کل دادگستری استان کرمان در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال استان کرمان با محوریت منابع طبیعی، برگزارشد، ضمن تبریک ماه رجب و انتصاب حجت الاسلام رئیسی به ریاست قوه قضائیه گفت: یکی از حوزه‌هایی که ریاست جدید قوه قضاییه بر آن تاکید دارند و در متن حکم مقام معظم رهبری (مدظله العالی) هم به آن اشاره شده است حفظ حقوق عامه است.

وی افزود: شورای حفظ حقوق بیت المال به نوعی متولی صیانت از حقوق عمومی است و انتظار رئیس جدید قوه قضاییه براساس تکلیف مقام معظم رهبری (مدظله العالی) از مجموعه‌های مختلف اداری و قضایی کشور این است در این محدوده هیچ گونه تعللی صورت نگیرد و همه دستگاه‌ها و نهاد‌های متولی، پشتیبان و ناظر در این عرصه حضوری فعال داشته و به وظایف ذاتی خود عمل کنند.

این مقام ارشد قضایی در استان کرمان با اشاره به اینکه اگر اراده‌ای قوی و جمعی باشد و بر روی موضوعی تمرکز کنند می‌توانند به موفقیت مورد نظر برسند، گفت: در عملکرد شورای حفظ حقوق بیت المال به خوبی شاهد بودیم که اراده جمعی نهاد‌های متولی با پشتیبانی دستگاه قضایی توانستند اقدامات مهم و گام‌های بزرگی در استان بردارند.

رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال استان کرمان افزود: ظرف چند سال گذشته استان کرمان در حوزه صیانت از حقوق بیت المال از جمله تثبیت مالکیت و اعاده اراضی ملی جزء استان‌های برتر و مطرح کشور است.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان گفت: این موفقیت‌ها با اراده جمعی، همدلی و هماهنگی محقق شده و همکاری مسوولان استان توانسته این برکات را به بار بیاورد.

موحد بیان داشت: وظیفه شورای حفظ حقوق بیت المال شناسایی مشکلات و آسیب ها، ارائه راهکار و اجرای آن راهکار‌ها می‌باشد و برنامه ریزی‌ها با یک نگاه تحولی و رو به جلو صورت گیرد تا موانع احصاء و رفع شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: مدیریت قوی، مبتکر و خلاق بیش از هر چیز دیگری در پیشرفت و تحول اثرگذار است و باعث رفع موانع و فعال شدن ظرفیت‌ها می‌شود.

وی افزود: فضای استان در چند سال گذشته به معترضین به اموال عمومی نا امن شده است، ولی این کافی نیست و آن‌ها به شکل‌های دیگری به حقوق بیت المال تعرض می‌کنند که باید با آن‌ها هم برخورد قاطعی صورت گیرد.

این مقام قضائی بر تشکیل و تقویت گشت‌های حفاظتی در ایام تعطیلات نوروزی برای جلوگیری از تصرف اراضی ملی و دولتی تاکید کرد.

انتهای پیام/ح

گشت های حفاظتی نوروز تقویت شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار