مدیرکل امور عشایری خراسان جنوبی از واگذاری ۱۰ خودروی آبرسان به عشایر خبر داد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،حسین‌پور، مدیرکل امور عشایری خراسان جنوبی ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری و واگذاری ۱۰ دستگاه خودروی آبرسان به خراسان جنوبی گفت: خوشبختانه با پیگیری‌هایی که صورت گرفت به ناوگان حمل آب خراسان جنوبی ۱۰ دستگاه اضافه شد که ۵ دستگاه تانکر سیار آبرسان و ۵ دستگاه خودروی سبک کمک‌دار است.


وی افزود: در خراسان جنوبی ۸۱ هزار نفر جمعیت عشایری که بالغ بر ۱۵ هزار خانوار هستند وجود دارد که این افراد در اقصی نقاط استان به خصوص نقاط مرزی زندگی می‌کنند.


مدیرکل امور عشایری خراسان جنوبی به تأمین آب شرب عشایر اشاره کرد وگفت: یکی از وظایف و رسالت‌های مهم در زمینه جامعه عشایری و جامعه هدف تامین آب شرب بهداشتی آنان است.


حسین‌پور با بیان اینکه حدود ۵۰ درصد از جامعه عشایری خراسان جنوبی از آب شرب بهداشتی برخوردار نیستند، افزود: این میزان معادل ۷ هزار و ۵۰۰ خانوار عشایری است.


وی با بیان اینکه یک میلیون و ۲۰۰ هزار راس دام توسط عشایر خراسان جنوبی جمع‌آوری می‌شوند، گفت:: آب شرب ۵۰ درصد از جمعیت عشایری و دامی که دارند از طریق تانکر انجام می‌شود.


حسین‌پور با بیان اینکه در حال حاضر ۱۵ دستگاه تانکر آبرسان در اختیار ما است و ۱۰ دستگاه تانکر نیز از بخش خصوصی در اختیار داریم، ادامه داد: با وضعیت موجود روزانه ۴۰۰ متر مکعب به طور متوسط به مناطق عشایری آب حمل می‌شود.


مدیرکل امور عشایری خراسان جنوبی یادآور شد: با پیگیری‌هایی که صورت گرفت به این ناوگان ۱۰ دستگاه اضافه شده که ۵ دستگاه تانکر سیار آبرسان و ۵ دستگاه خودروی سبک کمک‌دار است.


وی هزینه اولیه خرید تانکر‌ها را یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: در حال حاضر بیش از ۳.۵ میلیارد تومان ارزش ۵ دستگاه تانکر آبرسان است که در سال گذشته به یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان خریداری شده است.


مدیرکل امور عشایری خراسان جنوبی با بیان اینکه هزینه خرید ۵ دستگاه خودروی کمک‌دار که در یک سال گذشته خریداری شده و امروز تحویل داده شده است نیز ۳۶۰ میلیون تومان است که در حال حاضر ارزش این خودرو‌ها نیز ۶۰۰ میلیون تومان است.
انتهای پیام/ب


تلاش برای آبرسانی به عشایر خراسان جنوبی

 

برچسب ها: آبرسانی ، عشایر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار