مدیرگروه بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از شروع طرح بسیج سلامت نوروزی در سطح استان خبر داد .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،امیر کرمی مدیرگروه بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : طرح بسیج سلامت نوروزی که تا ۲۰ فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت ۲۵۴ بازرس در قالب ۱۲۳ اکیپ بهداشتی کار بازرسی از مراکز تهیه و توزیع غذا، اماکن عمومی و تاسیسات آبرسانی سطح استان را برعهده دارند.

وی گفت : بازرسان در این طرح بیش از ۱۹ هزار مکان را مورد بازرسی قرار می دهند.

کرمی افزود: تیم های بازرسی به صورت ثابت و سیار هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۱۰ شب به صورت سرزده از اماکن مذکور بازدید می کنند.

وی یادآور شد: برخی از این تیم ها به صورت اختصاصی مربوط به بهداشت بوده و برخی تیم‌های مشترک با سایر دستگاه ها از جمله اداره صنعت معدن و تجارت، دامپزشکی و شهرداری هستند.

مدیر گروه بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه هدف بازرسی‌ها اصلاح وضعیت بهداشتی اماکن مذکور است، گفت: در همین راستا نواقص موجود در اماکن به دو دسته بحرانی و غیربحرانی تقسیم بندی شده و تمرکز ویژه بر روی رفع نواقص بحرانی است.

کرمی نداشتن کارت بهداشت و عدم استفاده از یخچال در مراکز تهیه و توزیع غذا را از جمله نواقص بحرانی عنوان کرد و افزود: برای رفع این نواقص ۲۴ ساعت مهلت داده شده و در صورت عدم رفع مشکل، مرکز مربوطه پلمب می شود.

وی افزود: همه افراد می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی، آن را از طریق سامانه ۱۹۰ به بازرسان بهداشت گزارش دهند و بعد از ثبت گزارش در این سامانه، بازرسان ظرف ۲۴ تا ۴۸ ساعت به مشکل مربوطه رسیدگی کرده و گزارش کار را ارائه می دهند .

 

 

انتهای پیام/د

۲۵۴ بازرس در قالب ۱۲۳ اکیپ بهداشتی کار بازرسی برعهده دارند

 

برچسب ها: اخبار سلامت ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.