رئیس اسبق شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری از نقش موثر و کارساز مدافعان حرم در دستاوردهای سفر روحانی به عراق خبر داد.

با سفر روحانی به عراق، دشمن در تحریم ایران ناکام ماندحجت الاسلام سید رضا اکرمی رئیس سابق شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در گفت‌وگو با  خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره سفر اخیر رئیس‌جمهور به عراق گفت: با مقایسه سفر آقای ترامپ در شب که با هواپیمای چراغ خاموش به پادگان نظامی انجام شد  و سفر آقای روحانی رئیس جمهور کشورمان  به عراق در روز روشن، آن‌هم به  مدت ۳ روز صورت پذیرفت، می‌توان فهمیددیپلماسی و شرایط دو کشور پی برد.

وی بر همین اساس ادامه داد: کسی از ترامپ استقبال نمی‌کند، اما از روحانی دعوت می‌شود تا در سفر رسمی حضور داشته باشد و تمامی مقامات از او استقبال کنند.

اکرمی در ادامه افزود: رئیس جمهور کشورمان تنها برای زیارت به عراق سفر نکرد، بلکه هم برای دیدار با مرجع عالی قدر شیعیان جهان، آیت الله سیستانی و هم برای نشست با مقامات سیاسی، گذشته و حال به عراق سفر کردند.

رئیس سابق شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوریبا اشاره به بیانیه گام دوم و بیان این نکته که رهبر انقلاب در این بیانیه به این موضوع اشاره کردند که انقلاب اسلامی، زمینه ایستادگی در برابر مستکبران را پرورش داد، افزود: اکنون می‌بینیم که ایران پس از انقلاب مقتدرتر و مستحکم‌تر شده است.

وی به نقش مدافعین حرم در دیپلماسی امروز کشور و سفر رئیس جمهور به کشور عراق اشاره کرد و افزود: ما تا کنون دو جنگ را پشت سر گذاشته‌ایم. یکی جنگ تحمیلی عراق که ۸ سال بی واسطه انجام گرفت و دیگری آتش ۸ سال جنگی که در سوریه و عراق  توسط داعش شعله ور بود.  داعشی که مورد تایید آمریکا قرار داشت بالاخره شکست خورد و امروز داعش در عراق، سوریه و لبنان هیمنه و اقتداری ندارند و تنها تلاش‌های مذبوحانه‌ای را در گوشه و کنار انجام می‌دهد و این اقدام آن‌ها طبیعی است.

اکرمی درباره دستاورد‌های سفر اخیر روحانی به عراق گفت: اولین دستاورد این سفر برای این دولت این بود که برای اولین بار به عراق با سربلندی و استقلال سفر کرد، دومین دستاورد عقد قرارداد‌های عظیمی بود که تا به حال دوازده میلیارد تراز تجاری داشته و اکنون می‌خواهند این میزان را به ۲۰ میلیارد برسانند. این قرارداد‌ها نشانگر مقبولیت و مطلوبیت ایران در مقابل کشور عراق است. 

وی یادآور شد: سومین دستاورد این سفر هم  ناکام ماندن دشمنان در تحریم ایران بود و سفر رئیس جمهور به عراق نشان دهنده همین ناکامی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار