سخنگو و عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت: املاک شهردرای بدون مصوبه شورای شهر به موسسات و سمن‌ها واگذرا شده و این تخلف است.

تخلف شهرداری قزوین در واگذاری املاکبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،سید منیره قوامی سخنگوی شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه علنی روز سه‌شنبه ۲۱ اسفند گفت: در بررسی لایحه شهرداری مشخص شد که فقط یک ملک از ۹ ملک شهرداری برای واگذاری و اجاره به موسسات و سمن‌ها از شورا مجوز دارد.

وی افزود: همچنین در این جلسه اعضای شورامصوب کردند که در سه مورد دیگر، به دلیل این‌که از سال‌ها قبل این قرارداد‌ها بسته شده است واگذاری ادامه یابد و ۵ ملک دیگر هم که قرارداد آن‌ها اخیرا منعقد شده است شهرداری باید ظرف مدت سه ماه این املاک را پس گیرد.

سید منیره قوامی با بیان اینکه طبق قانون، املاک شهرداری چه در خرید و فروش و چه در اجاره لزوما باید مصوبه و تایید شورا را داشته باشد گفت: نکته‌ای که از سوی نماینده شهرداری در صحن مطرح شد این بود که بعضی از این املاک به توصیه برخی از اعضا واگذار شده است، اما در این صورت هم شهرداری موظف است که روال قانونی آن را طی کند.

وی افزود: شورای شهر به عنوان نماینده مردم ممکن است در جهت رفاه و حل مشکلات مردم و موسسات که به مردم خدمت رسانی می‌کنند توصیه‌هایی داشته باشد، اما این توصیه‌ها به معنی این نیست که شهرداری بدون مجوز شورا و انجام فرآیند قانونی املاک را واگذار کند.

این عضو شورای شهر قزوین درباره برخورد با تخلفات شهرداری که محدود به این لایحه نمی‌شود گفت: دیدگاه اعضای شورا درباره تخلفات شهردرای متفاوت است، این طور نیست که همه اعضا در مورد این تخلفات اتفاق نظر داشته باشند.

قوامی افزود: برخی از اعضا معتقدند باید حداقل اختیارات به شهرداری تفویض شود تا بتواند در انجام وظایف خود با موانع قانونی مواجه نشود و برخی دیگر معتقدند تخلفات انجام شده آن‌قدر اهمیت ندارد که بحث طرح سوال از شهرداری مطرح شود و می‌توان از آن چشم‌پوشی کرد.

این عضو شورای شهر اضافه کرد: درست است که اکثریت شورای شهر پنجم از یک جریان سیاسی خاص است و حتی شهردار هم منتسب به این جریان است، اما اعضا نباید چشم بر واقعایت بپوشاند و گفته شود، چون شهردار از ماست تخلفات شهرداری را در نظر نگیریم، اگر این‌گونه عمل کنیم خیانت به رای مردم است.

انتهای پیام/گ

برگزاری جلسه علنی شورای شهر قزوین 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.