استاندار هرمزگان بر تقویت نقش و مشارکت اجتماعی بنگاه‌های تولیدی در توسعه زیرساخت‌های اقتصادی استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ، فریدون همتی استاندار هرمزگان گفت:باید نقش و مشارکت اجتماعی بنگاه‌های تولیدی در توسعه زیرساخت‌های اقتصادی استان افزایش یابد.

فریدون همتی افزود: با تفاهمی که با بنگاه‌های اقتصادی شده بخشی از مالیات موظفی این شرکت‌ها به ساخت مدرسه‌ها و بیمارستان در استان اختصاص می‌یابد.

وی گفت: از ابتدای امسال ۴۰۲ میلیارد تومان از مالیات بر ارزش افزوده در استان به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان پرداخت شده که منشا تغییرات زیادی در روستا‌ها شده است.

استاندار هرمزگان با اشاره به استقبال از مهمانان نوروزی افزود:مسولان و دستگاه‌های اجرایی در روز‌های نوروز باید آمادگی لازم را داشته باشند و خدمات سفر با کیفیت بالایی به مسافران ارائه شود.

همتی گفت: همه مسئولان، نمایندگان مجلس و ائمه جمعه باید با هماهنگی یکدیگر مشکلات فعلی را حل کنند و طرح مسائل و انتقاد‌ها در مجالس عمومی باعث ناامیدی میان مردم می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی هرمزگان نیز گفت:سند اشتغال روستایی در ۵ دهستان شرق استان از ابتدای سال آینده اجرا می‌شود.

صالح دریانورد افزود: در این طرح بر اساس نیاز‌های محیطی در هر روستا ۲ شغل مصوب شده است.

وی گفت: با مصوبه سازمان محیط زیست کشور نیز ۳۵ درصد از آلایندگی پارس جنوبی در شهرستان پارسیان محرز است و باید این تصمیم برای تعین تکلیف پرداخت عوارض آلایندگی به امور مالیاتی کشور ارسال شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی هرمزگان افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۷۰ میلیارد تومان در آمد مازاد مالیاتی در استان وصول شده است.

صالح دریانورد افزود: با تصمیم اعضای شورای برنامه ریزی، روستای لشتغان بندرخمیر در بخش شرقی این شهرستان به محدوده شهری الحاق شد و ساکنان این روستا از خدمات شهری بهره مند می‌شوند.

احمد مرادی نماینده مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت:توسعه و اشتغال پایدار در روستا موجب حفظ جمعیت و مهاجرت معکوس از شهر‌ها به روستا‌ها می‌شود.

وی افزود:یکی از مشکلات جدی در توسعه اشتغال، بانک‌ها هستند که تبدیل به معضل جدی شده اند.
مرادی گفت: افزایش تکالیف مالیاتی استان باعث فشار فزاینده به مردم و بنگاه‌های اقتصادی شده است.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان نیز گفت: ۱۱۴ مدرسه با مشارکت خیران و بنگاه‌های اقتصادی در حال ساخت است.

نوید احمدی افزود: ۵۴ مدرسه سهم بنگاه‌های اقتصادی و ۶۰ مدرسه نیز سهم خیران است.

وی گفت: این مدارس با استاندارد‌های جدید آموزشی و منطبق با معماری منطقه‌ای و بومی است.

در هشتمین شورای برنامه ریزی و توسعه هرمزگان سند اشتغال روستایی در شرق استان، الحاق روستای لشتغان به شهر بندرخمیر و بررسی درآمد‌های مالیاتی استان تصویب شد.

انتهای پیام/ز


تاکید استاندار هرمزگان بر تقویت نقش بنگاه‌های تولیدی در توسعه زیرساخت‌های استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.