رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: ۳۹ درصد ساختمان‌های کل کشور برای معلولان مناسب سازی شده است که این آمار نسبت به سال‌های گذشته بسیار مطلوب است.

وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در سال ۹۷ با بررسی انجام شده مشخص شد ۲۴ هزار ساختمان و اماکن دولتی از جهت میزان مناسب سازی مورد بررسی قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه این بررسی ها نشان داد در سطح کشور ورودی ۶۴ درصد ساختمان ها و اماکن دولتی شرایط مناسبی برای رفت و آمد افراد دارای معلولیت دارد، گفت: حدود ۳۱ درصد اماکن و ساختمان های دولتی مجهز به آسانسور برای افراد دارای معلولیت هستند.

قبادی دانا ادامه داد: در سراسر کشور ۳۸ درصد اماکن دولتی دارای سطح شیب دار برای افرادی که با ولیچر حرکت می کنند، هستند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه ۲۲ درصد اماکن و ساختمان های دولتی مجهز به سرویس بهداشتی مناسب برای افراد دارای معلولیت است، گفت: در مجموع در بررسی های انجام شده ۳۹ درصد ساختمان های کل کشور برای معلولان مناسب سازی شده است که این آمار نسبت به سال های گذشته بسیار مطلوب است.

قبادی دانا افزود: از سال ۹۳ هم زمان با تشکیل ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور سیر صعودی ای در این زمینه داشته ایم.


بیشتر بخوانید:تعیین تکلیف ۲۰۰ هزار نفر از افراد پشت نوبت بهزیستی بر اساس آزمون وسع 


وی با بیان اینکه همچنان با شرایط مطلوب فاصله زیادی داریم، افزود: امیدوارم با پیگیری مناسب مواد مندرج در قانون حمایت از افراد دارای معلولیت بتوانیم به شرایط مناسب تری دست یابیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور درباره مناسب‌سازی و دسترس پذیری اماکن، ساختمان ها، ادارات، اماکن اقامتی و تفریحی تاکید کرد: باید شرایط طوری باشد که فرد دارای معلولیت به طور مستقل بتواند در این مکان ها حضور پیدا کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: بهزیستی ، توانبخشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار