صادق مالواجرد گفت: طبق مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری بلند مرتبه‌سازی بیش از ۱۲ ممنوع است.

بلند‌ مرتبه‌سازی بالای 12 طبقه انجام نمی‌شود/ مال سازی واژه ای درست نیستفرزانه صادق‌مالواجرد، معاون معماری و شهرسازی وزیر راه در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه ساختمان پلاسکو پروسه‌ای طولانی را طی کرده است، گفت: بعد از برگزاری جلسات مختلف، تشخیص شورای عالی شهرسازی و معماری آن بود که یادمانی برای شهدای آتش‌نشان در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه به لحاظ موقعیت، ساختمان پلاسکو در شرایط ویژه‌ای قرار دارد، افزود: قرار داشتن این ساختمان در بافت تاریخی تهران باعث شد که برای ساخت و طراحی آن مسابقه‌ای در دو مرحله ایده پردازی برگزار شود.

معاون معماری و شهرسازی وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه این مسابقه در کمیسیون ماده ۵ مطرح و برنده آن مشخص شد، گفت: در کمیسیون ماده ۵ تعداد طبقات ساختمان پلاسکو هم مطرح شد که با برگزاری جلسات مختلف اجازه ساخت پلاسکو تا ۱۵ طبقه داده شد.

وی یادآوری کرد: دبیر سابق شورای عالی شهرسازی و معماری در جلسات قبلی اعلام کرده بود که ساختمان پلاسکو نباید به دلیل بلند مرتبه‌سازی ۱۵ طبقه ساخته شود.

صادق‌مالواجرد با بیان اینکه آنچه در شورای عالی شهرسازی و معماری مصوب شد پیشنهادی بود که در کمیسیون ماده ۵ شهر تهران به تصویب رسیده بود، تصریح کرد: سازمان میراث فرهنگی با ساخت ۱۵ طبقه در قلب تاریخی شهر تهران و حریم‌های حساس آن مخالف بود که خوشبختانه بعد از برگزاری جلسات مختلف موافقت خود را اعلام کرد.

معاون معماری و شهرسازی توضیح داد: سازمان میراث فرهنگی به جهت حقوق مکتسبه که کسبه آنجا داشتند با ساخت پلاسکو با همان ارتفاع قبلی خود که ۱۵ طبقه بود موافقت کرد و مقرر شد که یک طبقه آن یادمان شهدای آتش‌نشان باشد.

وی افزود: مقرر شد به میزان حقوق کسبه پلاسکو و همچنین طبق کمیسیون ماده ۵ در شورای عالی شهرسازی و معماری پارکینگ به میزان حقوق مکتسبه ساخته شود.

صادق مالواجرد با بیان اینکه مال‌سازی واژه درستی نیست، گفت: طبق قانون مصوبه شورای عالی شهرسازی بلند مرتبه‌سازی بیش از ۱۲ طبقه نباید انجام شود و به جهت اینکه ضوابط آن هنوز ابلاغ نشده و مجتمع‌های تجاری بر اساس پهنه‌هایی که در نظر گرفته‌اند باید پهنه‌بندی داشته باشند.

انتهای پیام/

مال سازی واژه ای درست نیست

برچسب ها: معماری ، شهرسازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Armenia
ناشناس
۲۳:۱۱ ۱۰ فروردين ۱۳۹۸
از دو تا مهندس عمران باسواد بپرسید میگن که ساختمان ۱۵ طبقه تجاری مانند پلاسکو که دارای کارگاه و مغازه باشد از همه لحاظ نامناسب است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۱۱ فروردين ۱۳۹۸
پلاسکو 17 طبقه بود الان 15 طبقها بسازن دو طبقه رو چجوری میخوان راضی کنن
آخرین اخبار