مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت:در راستای گسترش همکاری ها بین ادارات منابع طبیعی و زندان های استان زنجان در حوزه توسعه فضای سبز و بهره گیری از توانمندی های زندانیان در این زمینه، تفاهم نامه همکاری بین مسئولین ذیربط امضا گردید.

تفاهم نامه همکاری فی مابین ادارات کل منابع طبیعی و زندانهای استان زنجان منعقد شدبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،  آقاجانلو مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: بر اساس این تفاهم نامه و با توجه به اینکه سازمان زندان‌ها در سلطانیه، ابهر و شهرستان زنجان دارای زمین کشاورزی مناسب می‌باشد با همکاری اداره کل منابع طبیعی و بازدید کارشناسان فنی اداره کل از زمین‌های مورد اشاره چنانچه مناسب برای کشت گیاهان دارویی و یا گل محمدی و یا امکان تولید نهال داشته باشد همکاری‌های لازم صورت گیرد.

آقاجانلو افزود: اداره کل منابع طبیعی متعهد می‌گردد تا در صورت درخواست سازمان زندان‌ها و آموزش‌های لازم در خصوص حفاظت از منابع طبیعی و یا روش‌های تکثیر و تولید نهال‌های غیرمثمر و همچنین گیاهان دارویی را به زندانیان ارائه دهد و امکان تامین معیشت برخی از زندانیان در این راستا را فراهم آورد.

 وی تصریح کرد: پس از توانمند شدن زندانیان در خصوص تولید و یا تکثیر و عمل آوری گیاهان دارویی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مساعدت لازم را جهت شناسایی عرصه و محل اجرای این پروژه‌ها را حسب درخواست متقاضیان به عمل آورد.

 مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان ادامه داد : همچنین بر اساس این تفاهم نامه اداره کل منابع طبیعی متهعد می‌گردد در صورت نیاز از پتانسیل موجود در سازمان جهاد کشاورزی نیز استفاده گردد و  در تهیه اقلام کمک آموزشی از قبیل: بروشور‌های ترویجی و آموزشی و یا کتابچه‌های ترویجی در زمینه منابع طبیعی و گیاهان دارویی و گل محمدی و ... و یا سازمان زندان‌ها همکاری نماید.

وی ادامه داد :کمک‌های کارشناسی و فنی جهت بهره برداری از امکانات کشاورزی سازمان زندان‌ها برای تولید نهال و کشت و پرورش گیاهان دارویی و تامین نهال در حد امکان، برای پروژه‌های سازمان زندانها از دیگر مفاد این تفاهم نامه است.
 
انتهای پیام/ن

 

انعقاد تفاهم نامه همکاری فی مابین ادارات کل منابع طبیعی و زندانهای استان زنجان

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.