مدیر عامل هلال احمر خراسان جنوبی گفت: بیش از ۴ هزار امدادگر در ایام نوروز در حال آماده هستند.

 شهریاری مدیر عامل هلال احمر خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،گفت: به منظور امادگی و پاسخ گویی به حوادث و سوانح احتمالی امکانات و تمهیداتی را در نظر گرفته که بتواند سرعت  امداد رسانی و زمان رسیدن سر صحنه را کاهش دهد

وی افزود: هلال احمر خراسان جنوبی ۳۰ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای که  ۲۳ پایگاه ثابت و ۷ پایگاه سیار و موقت را تدارک دیده  در این پایگاه‌ها ۴۳ خودروی امدادونجات ازجمله آمبولانس و خوردروی نجات مستقرند و ۷۰ خودروی امدادی پشتیبانی می‌کنند.

شهریاری گفت: در پایگاه‌ها ۱۵۰ امداد گر آماده و اموزش دیده که دوره‌های باز آموزی را دیده اند برای امداد رسانی به صورت شبانه روز‌ی حضور دارند.

مدیر عامل هلال احمر خراسان جنوبی افزود: امداد هوایی با حضور یک بالگرد امداد ۲۰۵ به صورت شبانه ورزی در ایام طرح نوروزی در استان مستقر خواهد بود بود که بتواند حوادث احتمالی امداد هوایی را پاسخ دهد.

وی گفت:همچننین سامانه ۱۱۲ جمیت هلال احمر به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخ گویی به حوادث طبیعی، آتش سوزی و جاده‌ای و مردمی که نیاز به امداد و نجات داشته باشند می‌توانند از طریق سامانه ۱۱۲ اصلاع رسانی و اعلام حادثه کنند.

شهریاری افزود: جوانان هلال احمر به صورت داوطلبانه در ۱۸ پایگاه حضور دارند در ورودی شهر‌های استان کنار این پست‌ها ۱۶ پایگاه ایستگاه سلامت و ۱۸ پایگاه دوستدار کودک و ۱۱ خیمه نماز وجود دارد و مسافرینی که از مسیر استان عبور می‌کنند می‌توانند از پایگاه‌های راهنمایان مسافرین نوروزی و ایمنی سلامت عبور کنند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر گفت: چهارشنبه سوری پایان سال نیرو‌های ما به صورت اماده باش هستند توصیه میکنم مردم به نکات ایمنی و هشدار‌ها توجه لازم را داشته باشند.

انتهای پیام / ط ا

بیش از ۴ هزار امدادگر در ایام نوروز آماده باش هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.