نخستین قطار تهران - همدان صبح امروز وارد ایستگاه راه آهن همدان شد.

سوت قطار تهران - همدان به صدا در آمدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، اولین قطار تهران به همدان با طی ۱۲ ایستگاه با استقبال مدیران استان از مسافرین به ایستگاه راه آهن همدان رسید.

قطار همدان _ تهران و بالعکس و همچنین همدان _مشهد و بالعکس هم اکنون فعال است و شهروندان و مسافران می توانند از این وسیله حمل و نقل ریلی استفاده کنند.

امیر خجسته، نماینده مردم همدان و فامنین  در این خصوص  گفت: قطار تهران - همدان با توجه به نیاز و دغدغه مندی همدان به منظور توسعه ریلی با سیر زمان ۳.۱۰ ساعت در مسیر ریلی به سمت همدان حرکت می‌کند.

وی ظرفیت این قطار گردشگری را ۳۲۰ نفر اعلام کرد و افزود: قطار گردشگری نوروز با دوبار رفت و برگشت در شبانه روز۱۲۸۰ نفر را در مسیر تهران همدان و بالعکس جابجا می‌کند.

وی که صبح امروز ۲۲ اسفندماه همراه با حمیدرضا حاجی بابایی دیگر نماینده مردم همدان در مجلس و مدیرکل راه آهن همدان در مراسم افتتاح راه آهن تهران - همدان حضور داشت، ادامه داد:  قطار تهران- همدان با طی ۱۲ ایستگاه به همدان خواهد رسید.

وی با بیان اینکه با مصوبه مجلس در بودجه ۹۸ مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان برای برقی شدن قطار همدان در نظر گرفته شده است، افزود: با برقی و سریع السیر شدن قطار این زمان به ۲ ساعت کاهش خواهد یافت.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی  ادامه داد: همدان به مرکز اتصال ریل به شمال، غرب، جنوب و شرق تبدیل خواهد شد.

خجسته بیان کرد: راه آهن همدان- تهران ۱۳ سال طول کشید تا با هزینه‌ای بالغ بر یک هزار میلیارد تومان افتتاح و به بهره برداری برسد.

انتهای پیام/ب

قطار تهران - همدان آغاز به کار کرد

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۷ ۲۳ اسفند ۱۳۹۷
شکر خدا خبر خوبيه
آخرین اخبار